Regelen horloge

Ik heb onlangs een mooie Seiko overgenomen via ons HF. Nu blijkt hij toch wat afwijking te hebben. Waar kan ik (in België, regio Oost-Vlaanderen) terecht om een horloge fijner te laten afregelen?
Doet een juwelier dit of moet ik op zoek naar een horloge maker?
Bedankt voor de tips!

1 like

Altijd bij een horlogemaker!

Kijk eens of je hier iets aan hebt:

1 like

Bedankt! Het aanbod van horlogemakers hier is beperkt. Maar als een juwelier geen optie is (zo zijn er natuurlijk veel meer en dichter bij) :grinning:, ga ik eens langs bij een horlogemaker.

Kijk @Serge2 eens lief aan. Dat is iig meer in de buurt. En zo zijn er meer volgens mij :thinking:

2 likes

Bedankt! Benieuwd naar wie er allemaal in de buurt kan helpen!
Ps: ik woon zelf regio Aalst.

Kan afregelen zijn, maar kan ook zijn dat hij toe is aan een beurt. Seiko’s hebben (helaas) de neiging om heel lang zonder onderhoud door te lopen, Dat is mooi maar ook lelijk. Want door dat lange doorlopen is vaak ook de slijtage navenant. En daar Seiko maar een beperkt aantal jaren een kaliber ondersteund kan het verkrijgen van nieuwe onderdelen wel eens een issue zijn.

Anders gezegd: naar de echte horlogemaker, die kan je hier verder in adviseren.

Dat Seiko maar een beperkt aantal jaren een kaliber ondersteunt wist ik niet. Goed om weten!
Deze is nog niet zo oud, een 2, 3 tal jaar (?), dus vermoedelijk enkel afregelen. :sweat_smile:

Misschien handig om erbij te vermelden welk caliber erin zit.

Wellicht dat @BMWX6M je kan helpen … is niet om de hoek maar Lubbeek is ook geen wereldreis.

2 likes

De 6r35

Nou het

uurwerk staat inmiddels niet bekend als een betrouwbaar uurwerk. Ben benieuwd of enkel afregelen de oplossing gaat zijn :slight_smile:

1 like

2-3 jaar is geen probleem, gewoon nog als geheel uurwerk leverbaar als ook de belangrijke onderdelen. Echter gezien zijn leeftijd verwacht niet dat slijtage aan de orde is, maar dat afregelen, eventueel in combinatie met demagnetiseren een hoge slagingskans heeft.

Op naar de echte horlogemaker dus.

1 like

Ik denk het zelfde,
Denk dat je met een bepaalde tolerantie moet leren leven.
Als je Google raadpleeg zie je diverse verhalen over betrouwbaarheid.