Reparatie Omega adjustable clasp

Ik heb enkele maanden geleden een 2e hands adjustable clasp van Omega gekocht (de 117STZ001159). Helaas heb ik nu het probleem mee dat de sluiting niet meer open gaat. Ik krijg de knopjes aan de zijkant niet meer ingedrukt.
Het schijnt een bekend probleem te zijn, iets met een veertje? Is er iemand op het forum die dit kan repareren of me naar iemand kan doorverwijzen?

Wellicht kan @Horloge24 je helpen, dat is een zeer bekwame horlogemaker waar ik goede ervaringen mee heb. Stuur hem eens een berichtje.

3 likes

Had @junior dit ook niet gehad?

1 like

Yep!

Twee keer terug geweest de AD, één keer gerepareerd en tweede keer opgestuurd naar Omega om uiteindelijk een nieuwe te krijgen. Ik had wel een nieuwe @pvries86, dus bij mij ging het allemaal onder garantie.

Als je een rondje Googled zul je zien dat je niet de enige bent, het veertje laat bij sommigen net iets teveel ruimte voor de drukkertjes om ‘erlangs te schieten’ (bij gebrek aan een betere uitleg). Ik heb mijn band een keer met een schroevendraaier van de pols moeten halen omdat ik hem met geen mogelijkheid meer open kreeg. Vervelend! Gelukkig heb ik een goede schroevendraaier in huis om de band in te korten enzo, het was evengoed met één hand nog een heel gedoe …

2 likes

Eens! André kent mijn verhaal ook, ik heb hem er helemaal van op de hoogte gehouden toen het bij mij speelde.

1 like

Ziet er niet hoopvol dat het makkelijk opgelost kan worden als ik deze post lees

1 like

Vervangen is de oplossing, was het bij mij ook na een mislukte reparatie. Dat is wat Archer ook schrijft, “replace” … het is wel echt een bekend probleem dus misschien is er inmiddels een omruilprogramma bij Omega. Dat moet André (@Horloge24) kunnen nakijken, als OMEGA authorised service centre.

Uit de vraag van TS maak ik op dat hij niet bereid tegen betaling de clasp te laten vervangen door een nieuwe maar misschien heb ik het mis.

ik ben benieuwd of alleen de band zonder aankoopbon maw zonder een garantietermijn te kunnen bepalen nog in behandeling wordt genomen?

1 like

Begrijpelijk. Wat ik hiervoor al schreef; het zijn dure sluitingen.

Het antwoord zal uiteraard “nee” zijn, je kunt immers niet aantonen wat het moment van aankoop is en die wil een AD wel weten voor het bepalen van de garantie. Ik ga liever maar niet uitleggen hoe je er evt. creatief mee om kan gaan, maar als je iemand kent met een nieuwe Omega met dezelfde sluiting aan de band … etc. :innocent:

Bij een omruilprogramma van een ‘bekend probleem’ kan het zijn dat er uit coulance vervangen wordt. Die zekerheid krijg je alleen van iemand als @horloge24, omdat hij bij de Omega systemen kan.

2 likes

Ik heb ook met één hand en een goede schroevendraaier het horloge van m’n pols moeten halen. Toch wel enigszins zenuwslopend.

Qua betalen, is natuurlijk een dubbel gevoel. Nu heb ik een sluiting waar ik niets mee kan, dus is het ook weggegooid geld geweest. Maar reparatie voor een acceptabel bedrag zou de voorkeur hebben.
Zo lijkt goedkoop uiteindelijk toch weer duurkoop te worden.

@Horloge24, wil je in dit topic reageren of er mogelijkheden zijn, of kan ik je beter even een pb sturen?

1 like

Stuur u morgen een PB hoe dit het eenvoudigst op te lossen is.
Omega erkend dit probleem en er zal een nieuwe sluiting gemonteerd worden.

6 likes

Dan heb je nog geluk met een bracelet met schroeven. Als het pin en collar was geweest was je echt de sigaar geweest. :grimacing:

1 like

Ik weet niet of ik het met je eens ben. Een pin druk je er met een 6767 zo uit, een gelocktided schroefje losdraaien ‘aan de pols’ met één hand is echt wel een dingetje hoor. Althans als je geen schade wil maken.

Been there, done that! :sunglasses:

3 likes

Deze verstelbare sluiting past alleen maar met schroeven

1 like

Ja sorry je hebt gelijk, ik moest denken aan mijn Seamaster van 20 jaar oud. Maar van die oudere versie is dus niet bekend dat de sluiting blokkeert?

1 like

Nee, alleen een paar series van de verstelbare hebben een probleem / productie fout. Het is nu onder controle en Omega vervangt de probleem sluiting voor een nieuwe

4 likes

Met dank aan @Horloge24 is de sluiting door Omega vervangen voor een nieuw exemplaar. Ik ben dus erg blij met de klantenservice van Omega en de hulp van @Horloge24.

1 like

Aangezien dit mijn eerste bericht is kan ik nog geen PB’s sturen en ik weet niet of het de bedoeling is om dit topic nieuw leven in te blazen, maar ik heb hetzelfde probleem met de sluiting van mijn Omega Speedmaster uit 2018 (STZ004194). Mocht ik een andere route moeten volgen dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Ik heb contact gehad met een horlogemaker die vernoemd wordt op de site van Omega als service centre. Hij wist er echter niets van dat Omega dit probleem erkent en er een nieuwe sluiting gemonteerd moet worden. Hij stelde het op te kunnen lossen door een veertje te vervangen. De optie van @Horloge24 lijkt mij definitiever, maar zoals gezegd kan ik hem helaas niet direct benaderen. Dus bij deze de vraag aan @Horloge24 of de oplossing ook voor Speedmasters uit 2018 geldt?

Persoonlijk bericht gestuurd