Een collega van mij heeft een Omega Seamaster cosmic uit 1975 van zijn vader die defect is. In ieder geval is de kroon er af. Hij zoekt een horlogemaker, bij voorkeur in de regio Arnhem. Kan iemand een horlogemaker aanbevelen of is er een horlogemaker hier die hier mee aan de slag zou willen? Alle tips zijn welkom. Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties!
Hartelijk dank! Ik had hier al in gezocht maar toen rees de vraag of elke horlogemaker aan een kroon kan komen.
Een generieke kroon sowieso.
Een omega kroon die periode correct is…
Er zijn een aantal omega horlogemakers op hf die omega gecertificeerd zijn en misschien aan onderdelen kunnen komen. @Floris155, @Horloge24 dacht ik.
Die zijn wel beiden wat verder uit de buurt.
Alle onderdelen voor dit horloge zijn nog leverbaar bij Omega, maar als ik de tube zo zie lijkt die wel roestig met mogelijk ook wat vochtschade in het uurwerk.
Het zal dan sowieso een volledige service moeten worden, ik heb het alleen momenteel erg druk
Hartelijk dank voor het advies, Floris!
Dit is een tube die in de kast gesoldeerd is. Maakt het lastig als je geen Omega service centrum bent. Die boren nml de tube uit, tappen dan schroefdraad in het gat en plaatsen een nieuwe tube die er nu ingeschroefd wordt. Als niet Omega service centrum zal het nog een redelijke zoektocht worden om die tube te vinden.