Replica's Mag dat wel?

Maar hoe zit het dan met die gevelklokken van laten we zeggen Omega (A.P van Willigen juweliers)

Als ik daar een band aanzet heb ik dan een echte Omega? ‘hips’:)o

haha excuses, maar ik krijg er gewoon buikpijn van, van die replicas!

:slight_smile:

mehmeh…echte nephorloges staat er…:smiley:

Als dat zo is, koop ik hun hele collectie wel met copietjes (van euro’s). Dat noem ik mensen met gelijke munt betalen ;),

Aan de andere kant wil ik die troep ook echt niet hebben, ze zijn het geld wat er voor gevraagd wordt zelfs niet waard

Valt het alleen mij dat we in dit topic grapjes aan het maken zijn over replica’s en broodroof en weet ik veel wat nog meer en in het topic over Panda, geen beer/fiat iemand van harte aan het feliciteren zijn met z’n replica?

(en neen,ik wil geen nieuwe discussie openen)

Spreek namens jezelf, Fred!

Hahaha, “Genuine Fake Watches”, geweldig!!

El penumbra Schreef:

Valt het alleen mij dat we in dit topic grapjes
aan het maken zijn over replica’s en broodroof en
weet ik veel wat nog meer en in het topic over
Panda, geen beer/fiat iemand van harte aan het
feliciteren zijn met z’n replica?

(en neen,ik wil geen nieuwe discussie openen)

Maar dat is een ‘homage’ en geen replica (replica insinueert echt te zijn dmv beeldmerken en/of naam als gelijk de echte op het product te zetten).

hammar Schreef:

Spreek namens jezelf, Fred!

Als je er anders over denkt, dan val je ook naar mijn mening niet onder de horloge liefhebbers.

Het is zonder meer broodroof, gemaakt door minderjarige en onderbetaalde Chinezen.
Als mensen dat goed willen praten, dan stuit dat niet voor niets zo vaak op veel kritiek op fora.

Ik geef Fr3d gelijk.

Het is een feit dat fakes steeds beter worden. Bij sommige duurdere modellen kun je kun je aan de buitenkant niet meer zien of het een fake dan wel een echt horloge betreft. Je zult hem dan echt moeten openen of de serienummers checken om e.e.a. te achterhalen.

De meesten zijn tegenwoordig van roestvrij staal (i.p.v. een messing kast met een laagje chroom), hebben een goede Aziatische kopie van een ETA 2836-2, Valjoux 7750 of Unitas aan boord, hebben ontspiegeld glas etc. etc.

Daarbij: deze uurwerkjes lopen onderhand zeer goed.

Ook op het gebied van banden is veel verbeterd: Rolex wordt nu met holle schakels geleverd (indien correct voor het model), en in leren en rubberen banden staan vaak de goede teksten en kenmerken.

Ik heb laatst een aantal van deze kopieen mogen bewonderen van een vriend die regelmatig naar Dubai vliegt i.v.m. zijn werk en vond het eng hoe goed de horloges zijn die hij meeneemt. Ik heb bv. Panerai’s, Rolex Deepsea, GMT II Ceramic, IWC Big Pilot en Breitling Colt gezien en vastgehouden en kon bijna niet geloven dat ze fake waren.

Dit zijn modellen die voor enkele honderden euro’s worden verkocht.

Ik praat niets goed, maar om te stellen dat al deze klokken rommel zijn gaat te ver. Daarvoor zijn ze onderhand te goed geworden. Als liefhebber van echte klokken vind ik dit een enge ontwikkeling, maar niet tegen te houden zolang regeringen in met name Azie hier niet tegen optreden.

En de rol van Marktplaats hierin is me al helemaal niet duidelijk. Denk dat ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

En zo is het maar net. dat durf je toch niet om je pols te hangen

Bernard Schreef:

hammar Schreef:


Spreek namens jezelf, Fred!

Als je er anders over denkt, dan val je ook naar
mijn mening niet onder de horloge liefhebbers.

Het is zonder meer broodroof, gemaakt door
minderjarige en onderbetaalde Chinezen.
Als mensen dat goed willen praten, dan stuit dat
niet voor niets zo vaak op veel kritiek op fora.

Ik geef Fr3d gelijk.

Kijk,

Oom Piet weet waar hij over praat.
Al die meningen hier op het forum dat fake watches per definitie slecht zijn.
20 jaar geleden was het rommel maar nu doen ze vaak niet onder voor het origineel ook wat kwaliteit betreft.
Begrijp me niet verkeerd ,ik ben ook tegen replicas.
Sterker nog, ik heber ook eentje gekocht in China gewoon voor de lol .
Planet ocean 007 QOS en die loopt perfect Mijn dealer kon niet geloven dat hij nep was.
Het uurwerkje wat er in zat was natuurlijk geen eta maar een aziatische eta copie maar hij doet het prima,
Ik draag hem bijna nooit omdat ik het toch nep vindt.
Het broodroof verhaal is ook onzin want de echte liefhebber koopt toch wel een echte.
In al die jaren dat replicas bestaan is er nog nooit een fabriek van de echte merken daardoor failliet gegaan.
Op de een of andere manier is het ook wel een soort reclame voor het merk.
Scheldt me nu niet meteen de huid vol want ik ben zoals iedereen op het forum TEGEN!!! replicas.

Groetjes

Lenno

kwaliteit of niet daar kan ik zelf niet over oordelen maar persoonlijk heb ik niets tegen replica’s als ze verkocht worden voor de prijs van een replica en niet dat ze je een replica in de nek duwen voor de prijs van een origineel.
Echter als je 400 euro uitgeeft voor een replica dan weet je ook dat je kwaliteit hebt voor 400 euro en dat je er nooit meer 400 euro uithaalt in een eventuele verkoop.
Ik weet wel uit goeie bron dat er idd replica’s bestaan die je niet van echt onderscheidt zonder ze te openen en dan nog ( en dat weet ik wel uit ervaring spijtig genoeg)
Ik lees hier vaak dat replica’s broodroof zijn van de grote merken maar mss moeten die hun prijzen net wat democratischer gaan maken. Vaak wordt er dan geschermd met woorden als ontwerp en ontwikkelingskosten maar hoe lang bestaat de lex submariner al?
Zijn die kosten dan al niet heel lang gerecupereerd en met een de aantallen die rolex jaarlijks fabriceert is het ook al lang serie en bandwerk. Dus waarom houden de grote merken de prijzen zo hoog, voor de happy few mss? En hoe gek zijn we exuberante prijzen neer te tellen omdat er een lijn rode tekst meer opstaat of teh mtrs first, verantwoord die rode lijn die prijs? Enfin we doen het ons voor een stuk zelf aan,
Trouwens hoeveel zou een rolex werkelijk kosten aan de fabriek? Maar ja sponsoring en reclame kosten natuurlijk handen vol geld en het imago moet hoog gehouden worden he.
De breitling consteelation vlieger kost zo ongeveer 75000 euro om een uurtje in de lucht te houden, dus tel maar uit hoeveel uurwerken er daar alleen al voor moeten worden verkocht,
Hoeveel vintage uurwerken zijn tegenwoordig geen samenraapsel van verschillende uurwerken waarvan vaak ook niets meer klopt en waarvoor je dan als niet kenner ook veel te veel betaald?
Vaak stel ik me de vraag hoe ze zo’n replica’s voor die prijzen kunnen maken eigenlijk kwaliteit of niet.
Kom dan ook niet klagen dat je gebroodroofd wordt.
En tot slot je zou je bang worden om nog wat aan te schaffen als je niet bij liefhebbers puur sang of juweliers koopt want papieren erbij is ook al helemaal geen garantie meer,

Replica’s zijn niks waard…kijk maar is op marktplaats waarom denk je dat er alleen maar nieuwe horloges te koop staan. 2e hands leveren ze niks op als ze het na een paar jaar nog doen. Garantie en reserve onderdelen ontbreken en de horloges eindigen vaak in de rommel la

Als je dan 400 euro gaat uitgeven aan een horloge haal dan een Tissot, Seiko of iets dergelijks dan heb je een Swiss watch met garantie en kwaliteitsgarantie.

Verder vind ik het echt van nep niet te onderscheiden ook een beetje kort door de bocht. Het staal wat bijvoorbeeld voor een Rolex of Omega wordt gebruikt is van een dusdanige kwaliteit dat kan nooit het zelfde voelen of klinken als dat van een replica (denk bijvoorbeeld aan het roteren van de bezel)

Zolang je een vergelijking hebt zul je de verschillen zelf voelen of zien. Wel is het handig om de verschillen eens goed te bekijken aan de hand van foto’s of filmbeelden op youtube of google. Vaak staat er al beschreven wat de verschillen zijn

Het uurwerk is vaak helemaal om te janken, kijk zo horloge kan het best een aantal jaar leuk doen maar je hebt geen enkele garantie dat die niet na één jaar uit elkaar valt. Vind je het model nou zo mooi koop dan gewoon een imitatie Rolex van een ander merk zoals Marcello c dan heb je een prima horloge wat lijkt op een Rolex met garantie etc.

Nou ik geloof dat ik inde korte tijd dat ik hier op dit forum verblijd indereen lekker op dreef heb:)

Nou ga ik weer lekker over tot de orde van de dag!!

ga ff nieuw discussie starten

GR X(

richardomnia3 Schreef:

Nou ik geloof dat ik inde korte tijd dat ik hier
op dit forum verblijd indereen lekker op dreef
heb:)

Nou ga ik weer lekker over tot de orde van de
dag!!

ga ff nieuw discussie starten

GR X(

Hehe…Met dit onderwerp is het wel een inkoppertje hoor. Ik ben gewoon te moe om er iets zinnigs over te zeggen.

of dat ze nu wel of niet goed zijn het is en blijft Nep wil je er mee lopen vooral doen.

TissotPRC Schreef:

… Vind je het model nou zo mooi koop dan gewoon een imitatie Rolex van een ander merk zoals Marcello c dan heb je een prima horloge wat lijkt op een Rolex met garantie etc.

Zoiets dus:

Ik sluit me aan bij Dreski. Dit onderwerp is op dit forum al zooooooo vaak besproken. Ik doe niet mee.

zucht…