Rikketik aanwinsten iemand?

Dat zal meer in buurt liggen maar gebrek aan ambitie kan me niet verweten worden :smile:

29 likes

Mooie combinatie!

1 like

Opschepper!! Of is het inclusief knuffelen en douchen?

4 likes

Je bent een paar jaar langer lid dan ik, maar mijn leestijd hier 41 dagen is hoger dan de jouwe (30 dagen). Niet dat je hier nu zo veel leert over wat origineel is en wat niet, maar daarnaast lees ik zeker zo veel elders. Toch zou ik die 2e zin die ik van je quote niet zo vol vertrouwen uitspreken. Zit je zo diep in de handel? Een opgemaakte plaat begin ik al wat oog voor te krijgen. Maar heb je misschien leestips noemen voor het herkennen van ‘frankens’?

Ik heb een “universal Genève” uurwerkje gezien waar de rotor op een ander eta uurwerk was gezet, opgemaakte sub, gmt en date plaat gezien. Heb 2 fake Stella’s gezien en een discutabele speedy.

Dus ik durf het zeker stellig te zeggen.
Ik ken een paar mensen in de handel en zo kom je nog wel eens wat tegen.

Het gaat niet alleen om het lezen,maar vooral om het zelf zien ,bepotelen,op je bek gaan en vooral leren van anderen.

1 like

Je hoeft je stelligheid niet te verdedigen hoor, ik wil er gewoon ook wat van :slight_smile:

Maar inderdaad iemand die je bij de hand neemt is misschien wel de beste leerweg.

Nice! Accutron GMT! Wist niet dat die bestaan!

1 like

Eens natuurlijk. Ik koop wel eens wat. Tot nu toe slechts één keer een NOS vintage horloge aankoop gedaan die achteraf gezien na overname rond de eeuwwisseling van het merk door een Chinees bedrijf was gemaakt. Achteraf er over gelezen en die fout maak ik niet snel meer. Nou ja fout, het horloge is door aankoop van de merknaam fake noch franken, maar ik dacht een jaren zeventig horloge te kopen.
Maar op een beurs (of online veiling te kort voor sluitingstijd) kun je je niet snel in een merk/model verdiepen. Laat staan dat ik “Rikketikbreed” vol vertrouwen kan inkopen.

Een mooie Omega Speedmaster Reduced op de kop kunnen tikken.

32 likes

@Watchmaster cool! Je er toch aan gewaagd een te scoren op de Rikketik dus. Watch only of nog toebehoren erbij?

2 likes

Mooi hoor. PB-tje als hij (ooit) in de verkoop gaat wordt gewaardeerd! :wink:

2 likes

watch only. Ja haha klopt, Ik heb alles goed geïnspecteerd en heb ook het uurwerk gecheckt met een loop. Ik heb alles met foto’s vergeleken en alles kwam 100% overeen.

1 like

Ik heb mijn aankopen kunnen beperken tot een paar kleine gereedschappen (waaronder een mooie Mahr duizenste klok) en een glaasje voor een vitrine horloge. Ik was nog op zoek naar een secondewijzertje voor hetzelfde vitrineklokje maar zag door de bomen het bos niet meer. Zoveel bakjes met wijzers.

De Rikketik lijkt een beetje op de fotografica beurs. Ook een leuke hobby trouwens.

Tof en veel plezier ervan! :thumbsup:

1 like

Zijn er mannen die 58 minuten over 'n voorspel doen?
Waste of time

2 likes

Bedankt :slight_smile:

Neu, maar een uurtje of drie over het geheel lijkt me toch tamelijk gebruikelijk.

1 like

Douche jij zoooooo lang???

2 likes

Neen, want ik heb een buitendouche.

1 like