Het is misschien een weidse titel, maar hij dekt de lading perfect 
Ongelooflijk fascinerend; de hele wereldgeschiedenis van de vorige eeuw komt aan bod via de prachtige plaatjes van dit enorm veelzijdige horlogemerk!
Henk
Het is misschien een weidse titel, maar hij dekt de lading perfect 
Ongelooflijk fascinerend; de hele wereldgeschiedenis van de vorige eeuw komt aan bod via de prachtige plaatjes van dit enorm veelzijdige horlogemerk!
Henk
Twee voorste zijn gaaf; vooral die links voor!:~
Gefeliciteerd en veel plezier met wakker worden!
Heb een 7 tal verschillende wekkers gekocht.
Junghans Silentic Trivox (2x), Kienzle
Forte-Piano, Bayard Stentor Repetition, Jaz,
Kienzle Opta en nog een Junghans Repetition.Weet dat het geen horloges zijn, maar het tikt ook
https://www.dropbox.com/s/abmb5q2h0tpbe6q/2013-10-
06%2020.57.54.jpgVr. Groeten,
Herman
Dit is ook het eerste wat ik ga doen als ik met pensioen ben of kan stoppen met werken.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=IW2GJezi_94[/video]
proficiat allen!
Dit is ook het eerste wat ik ga doen als ik met
pensioen ben of kan stoppen met werken.
http://www.youtube.com/watch?v=IW2GJezi_94
Ik kan alleen wel iets beter schieten. 
Ik heb twee Roskopf zakhorloges gekocht, waarvan eentje met centrale secondewijzer, wat toch vrij bijzonder is voor een oud zakhorloge. Deze Roskopf is van de Firma Bachschmidt.
En verder nog een doorleefde, maar zeer goed lopende oude Vostok handopwinder en een prachtige (dat vind ik dan toch) Enicar automatic met dag en datum aanduiding. En het mooie is dat de dagaanduiding in het Nederlands is.
Een hoog oudboekenluchtgehalte en een
belachelijk hoge entreeprijs.
Dat meen je niet serieus hoop ik? EUR 8? Da’s 3 koffie?
Anyway: het was mijn 1e keer en het viel me 100% mee.
Nog een mooie Doxa gekocht?
Renato_55 Schreef:
Een hoog oudboekenluchtgehalte en een
belachelijk hoge entreeprijs.Dat meen je niet serieus hoop ik? EUR 8? Da’s 3
koffie?Anyway: het was mijn 1e keer en het viel me 100%
mee.
het was n stuk minder. dacht dat ze v 5 of 6 euro ineens naar 8 sprongen. dan merk je t verschil wel.
Ja, dat voel je aardig hard in je portemonnee.
Ik ben het er mee eens dat ik de huidige entreeprijs belachelijk vind. Het was € 5,- dat ging nog, nu € 8,- dat vind ik echt teveel (voor niet leden dus he). Het heeft een hoog rommelmarkt gehalte, en ik vind zelden iets leuks, op een bandje ofso na dat ik ook via internet had kunnen bestellen. De potentieel interessante klokken van durf ik al niet op de rikketik te kopen (los van de paar bekende handelaren), want ik kan vaak niet zo snel zien of iets echt of nep is, en helaas heb ik meerdere malen geconstateerd dat er ook een hoop zooi (nep) tussen zit.
Daarom ga ik eigenlijk nooit naar de rikketik. Voor die € 5,- was het nog leuk een uurtje rond te kijken, en het te combineren met een bezoekje aan mijn oma (die er vlakbij woont). Als ze nou heel streng zouden screenen op nep, en verkopers traceerbaar zouden zijn (een bordje met naam/bedrijf/website op elke tafel bijvoorbeeld), dan was het wellicht nog interessant. En ohja, mobiel pinnen bij alle kraampjes, of een soort van gezamelijke pin faciliteit creëren, ik ga niet met honderden euros cash rond lopen voor die kleine kans dat ik iets wil kopen.
Ik ben dit keer niet gegaan, er staat een klokje aan te komen binnenkort, die moet nog wel even afgetikt worden. 8 euro entree teveel? Tsja ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kijken, maar vind het zelf een zeer schappelijke prijs voor een paar uurtjes plezier. De Efteling binnenkomen is 5 keer duurder en eigenlijk is daar na 2 x de lol wel van af. Klokjes kijken blijft boeien.
Dat lijkt mij een goed idee, zou zeker een meerwaarde zijn voor de bezoekers.
Misschien moet je het maar eens voorstellen aan de organisatie.
maardein Schreef:
Als ze nou heel streng zouden screenen op nep, en
verkopers
traceerbaar zouden zijn (een bordje met
naam/bedrijf/website op elke tafel bijvoorbeeld)
Dat lijkt mij een goed idee, zou zeker een
meerwaarde zijn voor de bezoekers.
Misschien moet je het maar eens voorstellen aan de
organisatie.
Ja… daar heb je wel een punt… op de modelspoorbeurs betaal ik ook iets van 5.-… en dan is het inderdaad lekker rondneuzen… gelukkig wordt er in het modelspoor niets nagemaakt…
Ik zou naar de Rikketik willen om te kijken voor boeken, en gereedschap…
Ik ben dit keer niet gegaan, er staat een klokje
aan te komen binnenkort, die moet nog wel even
afgetikt worden. 8 euro entree teveel? Tsja ik kan
natuurlijk niet in de portemonnee van een ander
kijken, maar vind het zelf een zeer schappelijke
prijs voor een paar uurtjes plezier. De Efteling
binnenkomen is 5 keer duurder en eigenlijk is daar
na 2 x de lol wel van af. Klokjes kijken blijft
boeien.
ik kan me er ook de hele dag wel vermaken met rondsnuffelen en in dat opzichte valt t nog wel. helemaal omdat parkeren niks extra kost.
maar mn aanwinsten daar beperken zich meestal ook tot n paar bandjes en wat tools. zelden kom ik klokjes tegen die ik of graag wil of t aandurf op de rikketik.
Het is een horloge/klokken beurs en ik vind het rommelmarktidee wel aangenaam , de duurdere horloges staan netjes in verlichte vitrines maar er is ook ruimte voor rommeldoosjes en uitzoekbakjes, ik heb er dit jaar een tissot bumper automaat uit gehaald en een lemania handwinder voor €20 p/st , elk jaar vind ik wel iets, als je maar goed zoekt.
wat betreft €8 entree, vind de verhoging ook wat exorbitant maar daarentegen wel gratis parkeren en gratis pendelbusje van CS dus je kan wel overal over gaan lopen klagen maar wat kost tegenwoordig nog minder dan €8 entree ??
Ik heb wel het gevoel dit keer dat er via de leden van HF niet veel is gekocht op de Rikketik. Begin dit jaar waren er meer foto’s van aankopen. Zelf heb ik de 2e editie heerlijk een paar uur rond gesnuffeld. Hopelijk zijn er in het nieuwe jaar meer plaatjes van aankopen. Nieuwe voornemens … nieuw horloge hoort er dan weer bij 
Euro 8 entree niet goedkoop, maar geen parkeergeld. Ga eens naar een oldtimerbeurs. Ben je het dubbele kwijt.
Wat betr. aanbod: tja je kunt zelf toch wel een beetje bepalen wat echt en wat nep is.
Sorry hoor, maar wat een geneuzel altijd over de entreeprijs van de Rikketik. Voor de entree bij een doorsnee rommelmarkt, niet dat ik daar nou zo vaak heen ga, betaal je ook zo al 5 euro.
O.k., nu even ‘outside-the-box’ gedacht. Even los van die 8 Euro, or whatever.
Eigenlijk vind ik dat de organisatie (die verdient aan standhouders en horeca-inkomsten) en de standhouders (die verdienen aan bezoekers) blij mogen zijn dat ik als bezoeker helemaal naar Houten rijd om daar mijn geld uit te geven. Dus heb ik entreegeld voor dit soort dingen altijd een merkwaardig fenomeen gevonden. Dat vind ik trouwens in principe voor iedere beurs.
Ik woon bijvoorbeeld op loopafstand van meerdere juweliers en beschik over internet, waardoor ik gratis toegang heb tot een oneindig groot aanbod van nieuw en tweedehands horlogespul.
Ja, dit is misschien voor sommigen een heel schokkende manier van denken (en andersdenkenden worden al sinds de geschiedenis van de mens gehaat:D).::o8-) Maar denk er maar eens over na.
Nou ja, uiteindelijk heeft het waarschijnlijk gewoon met businessmodellen te maken. Maar ja, misschien deugen die dan gewoon niet (meer)?
Sorry hoor, maar wat een geneuzel altijd over de
entreeprijs van de Rikketik. Voor de entree bij
een doorsnee rommelmarkt, niet dat ik daar nou zo
vaak heen ga, betaal je ook zo al 5 euro.