Rikketik beurs 30 april 2017

We hebben nog wel even contact.

Gr Bram

1 like

Deze keer wil een collega van mij eens mee. Hij is ook geĂŻnteresseerd geraakt in horloges.
Hoe zou dat nou komen ? :smiling_imp:

3 likes

En zo bloeit er van alles op, op dit mooie forum. :smile:

8 likes

Haha handen boven het dashboard!

3 likes

Horlogeforumleden excluded natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Juist. Heeeeeel oude meuk. Was vorig jaar voor het eerst en ook gelijk voor het laatst. Alleen bij Rob was het leuk. Nog nooit zoveel klokken gezien ook daar. (Die op je schoorsteenmantel horen te staanđŸ˜«) Was binnen het uur weer weg (incl koffie)
Maar goed,andere mensen hadden een Werelddag zag ik dus houden zo

De gemiddelde Rolex-bezitter dus, las ik ergens in een ander topic
:grin:

4 likes

Elke Rikketik weer hetzelfe gezeur over oude meuk enz. GA DAN NIET!

7 likes

Ik sta er ook weer met mijn vader, je moet van deze opzet houden, het lijkt meer op een markt dan op een beurs maar er ligt pracht en praal en voor elke prijsklasse, ik vermaak mij altijd prima.

8 likes

Lijkt me wel leuk om een keer te gaan, alleen wat ver weg
 :cry:

Waar woon je? Het ligt vrij centraal.

Ik lees nog steeds mee :blush:
Ondertussen heb ik wel een aardig beeld wat ik kan verwachten. Aangezien het om de hoek is, kan ik In ieder geval wel even kijken natuurlijk.

Wie gaan er nog meer?

Ik ben er ook bij denk ik

Als je zo dichtbij woont, zeker gaan. Wat mij altijd verwondert is het feit dat er rijen en rijen aan stands met klokken staan, waar geen mens bij stilstaat; en een relatief klein aantal horloge-stands (lang niet de helft) waar het stervensdruk is.

En let op voor namaak! Ook high-end vintage wordt veel genept. Pas vooral op voor Omega-dressers, en Breitling - tja - alles. @ReneJK post nog wel 's pics van volledig gefabriceerde “Franken-watches” waar gewoon duizenden euri voor worden gevraagd.

En als je (duurder) gebruikt gereedschap mocht zoeken, heel veel is deels defect of incompleet. Mijnenveld kortom, maar je moet 't meegemaakt hebben! :thumbsup:

2 likes

Twente, Houten ligt 147km van waar ik woon :disappointed:

1 like

Bwah, ik reed zaterdag even heen en weer naar Essen voor de Techno-Classica vanuit Rotterdam.

OK, oldtimers - en ongeveer 30/40x groter dan de Rikketik, maar toch. :slight_smile:

2 likes

Oei dat is ook wel ver ja! Ik wil ooit nog wel naar de rikketik toe, komt vast wel een keer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh mooi! Mijn verlanglijstje met tooltjes etc. is inmiddels dermate lang dat het wel weer de moeite is een keer te gaan.

Het is natuurlijk leuk als ‘running gag’ telkens over bejaarden en spruitjes te beginnen.

Maar ik verbaas me er toch wel over dat mensen naar een (rommel)markt gaan voor particulieren en commerciĂ«len en verwachten dat ze alle high-end merken tegen komen die daar hun volledige collectie tentoonstellen. De foto’s op de website spreken boekdelen toch!

Ik vind het altijd wel leuk om even rond te kijken een vintage horloge te scoren en wat materiaal voor een goede prijs. Bovendien vind je er vele Rolexen die als ze hier op het forum gepost worden de hemel in worden geprezen inclusief vele like’s ! Dus voor iedereen wat lijkt me. Jong, oud, nieuw, vintage, goedkoop, duur, mooi, lelijk, etc., etc.

Ik ga in ieder geval weer even kijken en hier en daar een praatje maken.

12 likes

Weet jij toevallig of er weer ergens gaat worden afgesproken? Las ooit iets over een koffiehoek?