Ja klopt !
Voor de derde keer naar Rikketik geweest. Was de laatste keer.
Klopt helemaal.
Een stereo microscoop en een paar vijlen!
Ook het prototype van @Arie_Kabaalstra bekeken ,hele gave kast!
En nog een paar forumleden gesproken ,over de hobby
Was toch gezellig en heel erg druk! Volgende keer weer.
Wat Aquastar duikspul gekocht voor een bevriend verzamelaar. Zeer zeldzame instrumentboard met wat nos instrumenten er bij.
Overigens ben ik het wel eens met @M035, het aanbod is een beetje hetzelfde als vorige keer. Wel getwijfeld over een Doxa en een Zenith, die komen er waarschijnlijk als nog.
Wij. vader, zoon en kleinzoon zijn ook geweest.
Heel veel Speedmasters gezien maar heb er te weinig verstand van om een oordeel te vellen over het aanbod.
Heb ook een aantal Seiko 6138 chrono’s gespot die werden aangeboden voor vraagprijzen die doen geloven dat ook die behoorlijk aan de prijs geraken.
Verder een aantal horlogebandjes gekocht maar helaas in de verkeerde maat.
Ondanks dat hebben wij ons toch wel vermaakt.
Mooie aanwinst. Hier twijfel ik nog over om als vakantieklok aan te schaffen. Voor de prijs dat die nu aangeboden wordt moet je het alvast niet laten.
Ik heb een Bergeon glasafnemer gekocht en een paar cape-cod doekjes. En ik vond in een 10 euro grabbelbak nog een Ancre automatic. Het horloge liep nog een beetje dus alle asjes, tandwieltjes etc waren nog heel.
Ik heb het horloge meegenomen omdat ik graag aan uurwerkjes werk.
Ik ben vergeten om een foto te maken zoals ik hem vond, maar de verdere middag ben ik aan de Ancre bezig geweest.
Hij loopt nu erg mooi. De plexi heeft de schuur en polijst behandeling gehad en de kast en het bandje hebben een tijdje in de ultrasoon reiniger liggen spartelen. Verder heb ik het uurwerkje, een mooie FE automatic, gereinigd en opnieuw van verse olie voorzien en afgeregeld.
Eigenlijk is het best een mooi horloge geworden.
Ik heb ook weer een aantal bekenden gezien. Koen kwam ik al vroeg tegen en uiteraard heb ik de nieuwe prototype kast van Arie Kabaalstra ook even mogen bewonderen. Ook heb ik kennis gemaakt met Vinwat en zijn prachtige Le Coultre en Hebdomas horloges. Omdat hij al veel Hebdomas horloges heeft gerestaureerd en de mijne niet goed is, heeft Vinwat aangeboden deze eens na te kijken. Hopelijk krijgt hij hem goed.
Helemaal niet verkeerd voor € 10,= en een middagje werk!
Grt. Marco
Dat is een hele nette aanwinst. Ziet er keurig uit.
Hartstikke gaaf! Volgens mij zijn dit o.a. de Ancre modellen die de Hema vroeger (begin jaren '70) verkocht. Mooi stukje werk! Chapeau
Ook best wat leuke dingen gekocht
Er lag een Speedmaster origineel NL geleverd van 1986 met doos en papieren voor 2950,-. De plaat (bij de 12 uur index) was helaas wel wat beschadigd, maar was een leuke set.