Hoe schaamteloos de kopieĂ«n ook zijn, ik vind dit toch wel een beetje humoristischđź¤
Mooie aanbieding!
- Crystal : Domed sapphire crystal
- Movement : Seiko NH38
Slechts €177.37 EUR
Kun je wat meer context geven wat je dan precies zo humoristisch vindt?
Die Chinese replica’s zijn prima gebouwd, de specs zijn goed en het uurwerk ook. Maarrr … ja hier komt de maar. Het heeft niks, het heeft het detail en de x factor van het origineel niet. Echt zero uitstraling. Ik heb er twee gekocht, gewoon om eens te zien wat het is. Ik heb ze 1 keer gedragen en ze liggen nu in een kast niets te doen. Kortom, je kunt dit spul beter niet kopen want de lol is er supersnel vanaf en het is zonde van het geld. Het zit redelijk goed in elkaar, maar het is en blijft een prul.
Ja hoor. De gekozen naam toverde zowaar een besmuikt glimlachje op mijn gezicht.
En tegelijkertijd het besef dat het dus nog triester kan. Naast dat de kopie al schaamteloos is, is er nog een aanvullende middelvinger in de vorm van de naam bij gekomen.
Nu is dat precies wat de Explorer verdient, gegeven het feit dat het een pure marketing gimmick van Rolex was die met veel jokkebrokken tot stand is gekomen. Wie een field watch van Rolex wil kan gewoon een OP36 kopen.
Ik zie de humor van die hommages wel in, want het zijn persiflages van een horloge wat toch al een karikatuur is.
Droevenis.
Of zoals hier Ferdinand Flötenschniedel droefenis indeed. ![]()
Persiflage dekt de lading inderdaad het beste.
Of de Explorer het “verdient” weet ik niet, daarvoor ken ik de details niet goed genoeg.
Wat te denken van wijzerplaatopschriften als “Frogmantle”, “Spacewalker”, “Sea Monster”, “Exploration Road” etc. van een aantal blijkens het Middle Kingdom-topic zeer populaire “hommages” van Chinese makelij.
Maar
Net als die Chinese meuk. Er gaat niets boven de uitstraling van het origineel.
..
.
.
Als je iets anders beweert heb je nog nooit een mooie in je handen gehad, denk ik dan ![]()
Ik vind dit een vies ding, Caballero dial. ![]()
Die onderste is kapot, en ze hebben allebei een mercedes wijzer. Ik houd het nach wie vor op de OP die voor mij dus wel de x factor heeft. Dat ding was ook nog eens daadwerkelijk mee op de berg, en hij stak het kanaal over, zo’n 30 jaar eerder. ![]()