Rolex die stijgt in waarde

En saai (gaap)

Mijn advies: koop gewoon wat je mooi vind!

Ik heb zelf een BLNR Batman en 16710 GMT - Master II die inderdaad alleen maar meer waard zijn geworden (in theorie) na aankoop.

Daarna heb ik nog 2 Yacht-masters nieuw gekocht die naar verwachting alleen maar minder waard zullen worden. Jammer dan maar ik vind ze verschrikkelijk mooi en hebben een hoog draagcomfort en zijn de waardevermindering meer dan waard.

Voor de oplettende lezer: de drie jaar oude YM is retour (professionele) verkoper, morgen bezoek ik @Crownguard en ga ik daarna weer stickers pellenā€¦

3 likes

Koop je een GMT 16710 met tritium dial begin jaren 90ā€™- probeer voor full set te gaan, mss moet je nog iets bijleggen, maar deze, samen met de sub 5513 zijn solid investments.

3 likes

Zou me geld op minder populaire modellen zetten, want als die gaan , gaan ze hard.

114300
114200
36 mm explorer

Etc.

1 like

Deze taalpurist schaamt zich diepšŸ˜”. In de snelheid voordat ik naar de sportschool ging typ ik: ā€œwat je mooi vindā€, zonder ā€œtā€! Alsnog dan maarā€¦

4 likes

Exact. En stel anders de vraag op IEX of zo

Ik zou toch zweren dat ik in 2016 eentje bij een grijze dealer in Macau zag liggen voor ~6Kā‚¬ :disappointed_relieved:

1 like

Niet alle versies maken kans daarop. De versie die denk ik de grootste kans maakt om een verzamelobject te worden in de toekomst is de versie met zwarte plaat zoals hieronder. Niet de versies met groen glas dus. Deze is simpelweg het kortste in productie geweest meen ik.

Eventjes kijken in mijn glazen bol

image

Inderdaad, soort van gekkenhuis! :wink:

Op VRF is trouwens vorige week een groene LV Mk1 (de Flat Four) insert voor een kleine 3800 dollar over de toonbank gegaan. Ja, je leest het goed! Alleen dat groene ringetje, waar je in 2004 nog gewoon 40 euro voor betaalde, dusā€¦ :sunglasses: wat een gek ervoor geeft en gek zijn we (kennelijk).

2 likes

:joy:

3800 dollar voor alleen een bezel insert? :scream: Bizarre wereld leven we toch in haha

als je wilt beleggen moet je aandelen kopen, geen horloge.

dat bedoel ik niet onaardig, maar je neemt risico. Rolex staat nu redelijk hoog, maar hoe dat op het moment dat je wilt verkopen is, is een raadsel.

3 likes

De betrouwbaarheid daarvan zijn we de afgelopen jaren wel achter gekomen.

1 like

Aandelen zijn ook een mijnenveld.
Maar dan weet je dat je aan het speculeren bentā€¦