Rolex Oyster Perpetual 39

ik vind dat kroontje er ook niet echt strak uitzien, maar kan aan fofo liggen?

Bedankt voor alle feedback, sla deze dan maar even over :sweat_smile:

Rapporteer hem dan wel meteen op Chrono!!!

Ik heb het al gedaan dus moeten we allemaal ff doen.

3 likes

Rechts de ‘echte’ links de jouwe.

:crown: is niet hetzelfde

Minutenwijzer loopt bij origineel tot buitenzijde uurmarker. Bij andere niet.

Tekst vetter gedrukt als bij de originele

Ik zeg fake

7 likes

Heb ik al gedaan. Dit is de link: https://www.chrono24.nl/rolex/oyster-perpetual-39--id16338318.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

:white_check_mark:

3 likes

Done, hopen dat we de advertentie van deze k*tfake uit de deur helpen, wat een zielige wereld is het toch.

2 likes

Ondanks dat jouw fotos in een andere hoek zijn ziet het geheel er niet des rolex uit.

Ik zag het eigenlijk ook wel op foto 1. Was toevallig bij Rolex Boutique. Die hadden kleinere liggen

Anyway, hun conclusie: fake

Ook gerapporteerd. Benieuwd hoe lang hij blijft staan.

Hoek van de foto en het kunnen tellen van de pixel geeft naar mijn mening geen reëel beeld.
Onduidelijke foto is overigens wel altijd gevarenzone.
Onderstaande foto lijkt de kroon weer wel te kloppen, dus zeg het maar. Kleur van de dial klopt dan ook niet.

Zijn 2 identieke horloges precies even zwaar, of kan er een paar gram verschil in zitten? (dus gewicht bij bijv. “head only”)

Naja, is de een gepolijst of niet.

Dat is wel een cruciaal detail.

Zou je een neppert op gewicht er uit kunnen halen? bijv. dat de originele X- gram zou moeten wegen en dat de neppe er significant van dat gewicht afwijkt?

Misschien… maar gaat snel fout door bijv. aantal schakels.

Je voelt het wel meteen… op een of andere manier.

Alleen “head only” wegen?

Das een beetje raar he?

Ik zou denken dat je het toch aan de afwerking moet zien.

Ook op Chrono geldt: koop de verkoper niet het product!

Teveel twijfel om te kopen.
Deze gaat nooit lekker om je pols zitten hoor voor 5k.

1 like

Toch niet …
Als het op dezelfde machines met dezelfde kwaliteit staal wordt gemaakt en vervolgens door vakkundige handen wordt gepolijst dan ga jij de mist in met je “feel”
Er zijn fabrieken in China waar echt gewoon goed , lees hoogstaand , werk geleverd wordt en waar zulke fakes als hierboven van de band komen.
Het inferieure binnenwerk laat ik even buiten beschouwing maar een high grade eta kost ook geen stukken van mensen :wink:

Replica. Recession van de lugs zijn niet uniform tegenover het bandje.