Rolex Schroevendraaier

Vroeger kreeg je bij de Sea Dweller een mooi schroevendraaiertje die de koppen van je Rolex band schroefjes niet veruineren.


Heb al diverse andere 1.6mm schroevendraaiers gehad maar allemaal laten “schade” achter.
Welke gebruiken jullie voor je Rolex schroefjes?

Had onderstaande gevonden maar bijna E50…best flink vind ik dat.

Zomaar een vraagje, wat is er bijzonder aan deze schroevendraaier? is dat de vorm, of het materiaal?

De meeste schroevendraaiers zijn scherp een soort geslepen als een mes.
Deze zijn holgeslepen en de spits is net zo breed als de spleet in het schroefje zelf (voorkomt uitschieten)

1 like

Ah, geen scherpe randjes en piest pesas!

Misschien kan Arie Kabaalstra iets betekenen. Die kan vast wel met al zijn magische apparatuur van dit soort schroevendraaiers in elkaar flansen.

En een Bergeon?
Ik dacht dat die ook wel goed waren?
Ik gebruik ze voor mijn Breitling banden?
Jur

Welke Jur?

Ik gebruik een schroevendraaier die ik van de opticien heb gekregen.

Lijkt veel op deze van DX. In de praktijk stel ik de Rolex band nooit opnieuw af. Daarvoor is de quick setting op de sluiting juist bedoeld. Met een houten tandenstoker.

1 like

Waarom geen goedkoper 1.6 schroevendraaiertje en dan even heel licht tegen de slijpsteen aan? Of misschien beter nog, even op een wetsteen de scherpe randen eraf. Zo slijp ik zelf ook met enige regelmaat goedkope schroevendraaiers bij :wink:

Edit:

1 like

Deze had ik ook gevonden, ook in UK.
Bij Ofrei komt er 22 dollar verzendkosten bij.
Ik wil gewoon vandaag bestellen en morgen in huis :sunglasses:. Wat zijn we verwend he.

Klopt…heb een prachtige glidelock nu alleen dit is mijn 6e Rolex in 2jr tijd en elke keer loop ik hier tegenaan.
Maar heb een paar van die DX dingetjes besteld…voor E1,47 elk :laughing:

Welke banden of welke schroevendraaier? Ik dacht eerst nog “welke Jur”, haha

Schroevendraaier natuurlijk…welke Bergeon :slight_smile:
Heb trouwens deze al besteld…

http://www.leosics.co.uk/spare-curvature-blade-16-mm-for-horotec-screwdriver.html

http://i.ebayimg.com/images/i/221684142956-0-1/s-l1000.jpg
Deze.

Ik zie hier echt een handeltje voor @Arie_Kabaalstra. Hij is toch oorspronkelijk instrumentenmaker. Dan moet zo’n schroevendraaier absoluut geen probleem voor hem zijn. Kan hij ze misschien ook nog voorzien van een Horlogeforum logo.

1 like

Had prijs opgevraagd van de Rolex 2100 schroevendraaier…E90 bij juwelier en de kwaliteit schijnt maar zozo te zijn. Maar niet gedaan.

'k had dit even gemist… was even een weekend weg…

Maken kan ik bijna alles… alleen… als je zo’n speciaal model schroevendraaier nodig hebt… moet ik wel heel precieze gegevens hebben om zoiets te maken… en het juiste materiaal… kortom… ik heb een voorbeeld nodig…