Rolex Submariner 5513

Romke, dank voor je reaktie.
Ik kreeg het in bezit van een goede kennis op slechts voorwaarde dat ik de klok niet “te gelde” ging maken of verkwanselen voor een hoger doel. Dat benne mooie dingen vur de menschen toch ? Schaakmat met de rug tegen de muur. Servicen, dragen en koesteren want immers een gegeven paard…En zo hoort het beste horlogevrienden.
Deze sub heeft 35 jaren lang alle wereldzeeën bevaren is in bijna in alle havens van de wereld geweest. We praten niet over passagieren langs havenkroegjes met welwillende dames van plezier. Officier of niet je bent tenslotte zeeman ! Terug naar de Sub.
Na al jullie spontane reakties en rekenwerk is deze klok volgens goed ingelichte bronnen redelijk kompleet c.q. origineel. Er is een klein chipje af van de inlay bezel op de 1/2 2-positie. Is goed te herstellen + nieuw pareltje. Resumé alles zo origineel mogelijk laten plus een oliebeurtje door W & V is mijn volgende stap. En dragen op een mooi black-strap of iets in die range. Mooi fotootje volgt. Greets nitraM.

2 likes

Super mooie Rolex,… jaloers.
helemaal niets aan doen, alleen uurwerk laten schoonmaken.
gefeliciteerd.

grt
Peter

Het gebeurt zelden dat je zo een mooie klok kunt bezitten waarvan je de eerste eigenaar weet en ook de hele geschiedenis van deze sub gehoord hebt,dat maakt nou juist zo een horloge speciaal,geniet ervan!

Nette 5513 met corrrecte feet first plaat uit (inderdaad) 1968/9. Die lijst van Bob’s watches slaat nergens op. Ik zeg: beurtje incl nieuw glas. Band scoren(goedkoopste en bijna correct): 93150 en gaan. Jaloers :slight_smile:

Mark, dank voor je reaktie Of het glas moet worden vervangen voor een nieuwe laat ik aan de vaklieden over. W & V in Alkmaar.
De originele rolexband is gelukkig ook aanwezig maar oogt goedkoop. Heeft “gevouwen” schakels en lijkt en iets dunner dan die ik van nu ken. Is 93150 het typenummer van zo’n rolexband ? Vouwsluiting zonder fliplock. Allemaal wat gewoontjes. Op de sluitstukjes staat 218. That’s all I now behalve dat een goede servicebeurt all in voor de SUB niet bepaald goedkoop is. Daarom heb ik met pijn in mijn hart de Longines Diver te koop staan. Heb ik er voor over om de sub weer tiptop te krijgen. Greets nitraM :smiley:

In principe adviseert Simon dat ook wel denk ik. Originele band kan inderdaad nogal goedkoop aanvoelen. 218 end links kan bijna niet. Staat er niet anders? Service kost EUR 300 of zo bij W&V. En als je die band wilt verkopen laat me even weten!

Groet

Als je de periodiek correcte band er bij hebt, zou ik er zeker geen nieuwere aanhangen. Dat hoort bij het vintage-gevoel. :wink:
Als het goed is staat er in de sluiting ook het jaartal?
Goedkoop zijn ze in ieder geval niet…

Groet, Glenn

De originele folded band zou ik zeker niet verkopen maar er bijhouden, zelfs als je deze niet gaat dragen.

2 likes

Thanks Glenn voor de gouden tip.In de vouwsluiting :smiley:71 :smiley: met daarboven precies tussen de 7 en de 1 cijfer 4. Voorzichtige conclusie anno 1971 en 4e maand ?
Voor Mark er staat op de end links 258 en de band hoort forever :couple: bij de SUB.
Het word prachtig weer vandaag. Met de fiets erop uit. Maar welke klok ? Greets nitraM

1 like

Als ik mij niet vergis staat de 4 voor het vierde kwartaal van het jaar 1971.

1 like

4e kwartaal 1971 inderdaad. 258 is volgens mij meer geschikt voor een 1675 overigens!

mooi aanwinst man! Zoals anderen ook al zeggen: zo origineel mogelijk houden. Alleen servicen, hoewel de missende zero marker mij op den duur zou kunnen gaan storen…

Heb je foto’s van de band? Gave vondst!

1,7 mil serial is ca. 1967 of 1968.

Zou een ‘meters first’-wijzerplaat op moeten zitten, maar er zit kennelijk een iets jongere ‘feet first’-plaat op, non serif zo te zien.

Uit m’n hoofd horen die platen er pas vanaf ca. 2 mil erop te zitten, maar is dit een ramp? Nee. Maar wellicht wel ooit vervangen dus.

1 like

Even nagekeken op 5513mattedial.com:

“The change from the gilt gloss dialed 5513 to the meters first matte dialed 5513 started around the 1.6 mil serial range or 1966. The majority of the cases stamped with a 1.7 serial number were produced in 1968, and by then the meters first matte dial was in full production. However the period from late 1969 to early 1970, consistent with the 2.2 mil serial range, represents an overlap in which both meters first and feet first matte 5513 dials can be found.”