Geniet van allebei
Oké, deze zijn allebei iets anders
Een moderne Seamaster is net zo iconisch als een moderne Sub.
Een klassieke Sub is weer ‘iconischer’ dan beide, wat komt door de klassieke proporties. Dat is naar mijn mening echt een tijdloos design, de moderne versie is veel te lomp en te aanwezig met die dikke lugs.
Als ik zou moeten (mogen?) kiezen uit het artikel, dan veel liever de moderne Seamaster. Echter is een klassieke Sub ver boven beide verheven qua tijdloosheid…
Ze spreken mij beide aan. Mijn eerste keus was de Sub, Maar daar moest ik teveel moeite voor doen. Omega wilde mijn geld wel. Dus eigenlijk voor mijn 2e keus gegaan.
Welke beter is? Ik lees de tijd net zo goed af op een Seiko 5.
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn Seamaster terug getrokken heb uit de verkoop.
Oke.
Weet je wat het ding is, niemand die een rolex wilt kopen gaat de seamaster zien als een optie. Andersom is het zelfde verhaal. Ook al zijn het allebij duikers, ze zijn heel anders van elkaar. De omega is allemaal ‘advanced on paper’ en de rolex is meer van het simpel maar sterk design. (sommigen voor de flex en het logo maar so what).
Vindt het niet echt terecht om ze met elkaar te vergelijken.
Daarom is het juist leuk om ze allebei als optie te zien om toe te voegen aan de collectie. Zeker als je dan kiest voor de no-date sub en dan een ceramic black seamaster. Ben hier nog altijd in mijn hoofd mee sinds dat ik hem een hele tijd terug in de etalage heb gezien
Jammer dat ze deze niet als vergelijk nemen. Welliswaar bijna 20 jaar oud maar imho mooier dan de blauwe met skeleton hands.
Groeten
Rutger
Je bedoeld de horloges in het Monochrome vergelijk neem ik aan, want met deze twee vind ik het toch knap lastig.
Gewoon beide een goed en mooi merk.
Ik weet het niet. ik krijg het maar niet warm van Seiko. …
Geen idee aan wat het ligt
Heb ze beide gehad. De Sub wil ik ooit terug. De Seamaster wou ik na 1 dag al terug van af.
Ik draag Omega een warm hart toe maar de Sub is echt wel een veeeel beter en fijner horloge om mee samen te leven. Meer nog, qua moderne duiker kan je volgens mij geen betere keuze maken. Overheerlijk ding vond ik ‘t.
Snap Ik.
Mee eens.
0 stemmers
Als mijn vintage seamaster zou meetellen, nou dan wist ik wel welke echt mooier is!
Ben groot rolex liefhebber, maar bij deze wint MIJN seamaster:clinking_glasses:
Hulk! Zei er iemand hulk?
Mijn Explorer is fantastisch. Echt een prachtig horloge, licht, comfortabel, mooie plaat, …
En toch draag ik mijn Planet Ocean veel vaker.
Huh? We hadden het toch over sub versus seamastert?
Edit: verder in zoverre mee eens dat een explorert een heel fijn horloge is! PO, geen ervaring mee dus kan ik niks zinnigs over zeggen…
Eh edit zag net de poll pas. Toch echt eens leren dat alles lezen best zinvol is.
Rolex en omega.
@anon23521125EV
Wat te kiezen.
Dagelijks bijna altijd de smpc wel de blauwe, beide zwart dan was de omega vertrokken.
En anders idd wat han zegt.
Submariner en Seamaster begonnen voor mij beide als iconisch, maar zijn daarna allebei vooral technisch verbeterd. Wat bij betreft te koste van het pure design. Beide mooie merken. Rolex is trouwer aan zijn historie denk ik en daarom herkenbaarder.
NB. Hilarisch hoe persoonlijk sommige fans reageren als je aan ‘hun’ merk komt. Alsof het een verlengstuk van je ego is. Doe lekker wat jezelf leuk vindt en respecteer de verschillen. Het is tenslotte pride week.