Rolex

Ik moet hier wel om lachen. Leuke topic!

Staat er geen pijltje op de binnenkant van de band? Anders gewoon vanaf de bolle kant van het pennetje terug tikken.

Is een goede manier om een begin te maken voor een opleiding horlogemaker
de laaste tijd is hiervoor veel vraag ernaar dus begin je met deze horloges en hebben ze toch hun nut

thomas Schreef:

Is een goede manier om een begin te maken voor een
opleiding horlogemaker
de laaste tijd is hiervoor veel vraag ernaar dus
begin je met deze horloges en hebben ze toch hun
nut

Slechte reden. Er zijn genoeg goedkope automaten op ebay te vinden.

Ja, haha, misschien krijg je nog een taxatierapport ! voor de verzekering !? hehe

Ik vind 't erg moedig van Pietje dat hij zich met zo’n Rolex in het openbaar begeeft.:slight_smile:
Ik zou dat zelf echt niet durven, petje af hoor.
Ik zou de band zelf ook niet durven inkorten, doodzonde als er lelijke,diepe krassen op komen.
ben trouwens niet bekend met dit model, zal wel een hele speciale uitvoering zijn.
een echte hommage aan Hans Wilsdorf en Davis, benieuwd wat er nog meer voor moois uit Griekenland
op het forum komt :stuck_out_tongue:

Misschien het topic onderwerp even aanpassen? :)-D

Volgens mij hadden die imitatiefabrikanten de dag daarvoor allemaal Vacherons Overseas in elkaar geflansd, die band hebben ze op deze Rolex gezet…

arme pietje…

Gepost door: Misha (IP Gelogd)
Datum: 17 juli 2006, 21:17

thomas Schreef:

Is een goede manier om een begin te maken voor een
opleiding horlogemaker
de laaste tijd is hiervoor veel vraag ernaar dus
begin je met deze horloges en hebben ze toch hun
nut

Slechte reden. Er zijn genoeg goedkope automaten op ebay te vinden.

Slechte reden begrijp echt niet wat je bedoeld te zeggen of probeer je het liever uit op een echte
duure horlge.???

Ik denk dat micsha bedoeld dat elke reden waarom neppers verkocht worden de markt in stand houden. Vandaar slechte reden.

thomas Schreef:

Gepost door: Misha (IP Gelogd)
Datum: 17 juli 2006, 21:17

thomas Schreef:


Is een goede manier om een begin te maken
voor een
opleiding horlogemaker
de laaste tijd is hiervoor veel vraag ernaar
dus
begin je met deze horloges en hebben ze toch
hun
nut

Slechte reden. Er zijn genoeg goedkope automaten
op ebay te vinden.

Slechte reden begrijp echt niet wat je bedoeld te
zeggen of probeer je het liever uit op een echte
duure horlge.???

Ik zeg het toch letterlijk? ER ZIJN GENOEG andere GOEDKOPE AUTOMATEN op ebay te vinden, de russen hebben ook veel goedkope klokjes op het net staan die de moeite waard zijn om aan te knutselen. Als je een neppert koopt stimuleer je de markt daarin, dus ook als je hem voor knutsel praktijken gebruikt.

Beste Misha,
Zat ergens anders aan te denken, maar nu snap ik wat je bedoeld te zeggen.
Groet thomas

Deze topic mag gesloten worden.
Mijn excuses voor het ongemak.

Wat krijgen we nou allemaal???
Iemand vraagt een simpele vraag hoe hij zijn horloge band moet inkorten, krijgt hij dit allemaal over zich heen?
Hoe zouden jullie het vinden als anderen over jullie vragen of geplaatste horloges beginnen af te zeiken!

samen staan we sterk? is het niet!!

Ik zie vaak mede forumers hun nieuwe aanwinst showen, maar krijgen vaak weinig tot niets van reacties te horen… mijn inziens… ti’s geen mooie, of te goedkoop, maar als iemand een vraag stelt over een nep Rolex dan voelt iedereen zich verplicht om een grap te plaatsen of die genen af te zeiken (niet iedereen)… ik zie het meer als samen staan we sterk!!
Ik vind het een zielige vertoning!

Als iemand met een nep horloge nou super blij is!.. vooral als hij het gekregen heeft van zijn familie!! voelen jullie je dan geroepen om deze persoon weg te jagen?
Toon een beetje respect voor een ander!!
niet iedereen heeft een rijke familie, (weet het niet zeker? sorry als ik fout zit) maar als zijn familie genoeg geld heeft dan hadden ze hem wel een echte gegeven! maar blijkbaar niet!

Hij is trots genoeg om te vragen hoe hij zijn bandje van zijn horloge die hij gekregen heeft van zijn familie moet inkorten, daar haal ik uit dat hij hem gaat dragen!!
Gun hem zijn cadeau van zijn familie! laat hem in zijn waarde! weten jullie veel wat voor sentimentele waarden er achter zit?

Goh, jullie kunnen trots op je zelf zijn!!

Greetz

Roger Elings

P.S. Jij hebt hellemaal niets verkeert gedaan Pietje!, en je hoeft zeker niet je excuses aan te bieden!! en als er dan toch excuses moeten gemaakt worden dan zijn het wij van dit forum het wel!!!

Gewoon blijven posten Pietje!!!

Ik vraag me nog steeds af of het gelukt is of niet.

Nephorloges zijn verboden. Wij liefhebbers houden er niet van. Respect voor eenieder hoor, maar niet in de hoedanigheid van nepperdrager. Voor de argumentatie daaromtrent verwijs ik naar eerdere topics.
Het is gewoon not done om dat hier te laten zien. Ik heb eerlijk gewerkt om nieuwe Rolexen te kopen en wil niet dat er neptroep vervaardigd wordt, dat is kopers en Rolex’ recht ! Jij zou er dus geen punt van maken als er hier na de vakantie allerlei vakantiegangers hun nep-Panerai gaan showen ? "omdat ze geen geld voor een echte hadden ".
Dat geldargument is geen rechtvaardiging ! Het blijft verboden. Er zijn genoeg leuke goedkope automaatjes te koop, originele.

mvg

Bedankt Roger.
Het is gelukt het in te korten.
Een gekregen paard mag men niet in de bek kijken :wink:
Nog veel plezier op dit forum.
Ik heb veel intresse in horloges etc… Ik vind horloges zeer mooie voorwerpen .
Maar mij zie je niet meer terug op dit forum.
Bedankt voor de uitleg

Een nepperd is diefstal.

Hmm, sommige reacties op dit onderwerp zijn misschien ietwat ‘te heet’ (krijg je misschien met dit weer), maar als hij opgelet had en het forum een beetje had gevolgd, had Pietje dit soort reacties een klein beetje kunnen zien aankomen ook natuurlijk. Je moet wel tegen een plagerijtje kunnen.

Tuurlijk, leuk als je wat krijgt, maar als men je een nep-Rolex geeft (of nep Seiko, Panerai, of whatever)… is dit dan wel leuk krijgen? Misschien mag je dan best een gegeven paard in de bek kijken.

Ergens is het daarom ook een beetje flauw dat Pietje een beetje gepiekeerd aangeeft hem niet meer op dit forum te zien.

En tja, over Rolex raakt men nooit uitgesproken, echte of nepperds, ieder heeft zo zijn mening. Mag en moet kunnen, zonder respect voor elkaar te verliezen. Ikzelf heb d’'r sinds kort ook eentje; een GMT Master I (uit ca. eind jaren 60 - begin jaren 70), helaas zonder doos en boekjes. Draagt toch wel prettig moet ik zeggen, maar kwalitatief (met name qua afwerking en band) vind ik het overgewaardeerd. Het loopt mooi en er zit een gouden balans in, maar ik zou er niet zo even een paar duizend euro voor neerleggen. Dan zijn er nog wel anderen op mijn wishlist…

Niels