Roma prestige

Ik krijg hem as woensdag weer terug.
Tijdje logeren geweest.
Ben van plan het in ieder geval weer eens een dag om de pols te slingeren.
Licht van gewicht, strak en smaakvol, maar wel beetje 70ies uitstraling.
Geen idee van echte leeftijd trouwens.

1 like

Mijn ooms zijn nu midden 80. Zij hebben de zaak gestopt een 25 jaar geleden.
Ik vermoed dat het ongeveer 30 jaar oud moet zijn. Maar ziet er in ieder geval nog zeer goed uit.
Ik heb zelf een jubilé-horloge gekregen waar alle binnenwerk zichtbaar is. Heb het de laatste keer laten onderhouden 10 jaar geleden en doe het nu niet meer aan.
Mijn vader heeft zijn horloge iedere dag aan. Is nu 40 jaar oud.
Zwitserse degelijkheid…Geen ingebouwde veroudering…

1 like

Wat sympathiek dat je nog even reageert, maar vooral ook wat leuk dat binnen de familie Roma nog beleefd wordt.
Het horlogehart tikt dus nog.

Dank voor de informatie en koester de historie

Ik zal hem nog een keer posten als ik hem weer terug heb

Het horlogehart tikt nog zeker :wink:

Ik denk dat er grote mogelijkheden liggen in de creatie van een ‘chique’ heren-/dameshorloge met de moderne technologie eraan gekoppeld…

Vriendelijke groeten,

Frederik Maddens

1 like

Gisteren snel een fotootje getrokken…

Er moet nog een band op die beter aansluit…( Was een tip van een bevlogen enthousiasteling @Fate_Amenable_To_Change , en hij kon wel eens gelijk hebben

1 like

Deze kwam ik nog tegen, door mij zelf gepost, naar vergeten , en ,laat het een toevallige voorbode zijn, gekoppeld aan een chique achtergrond.

Te leuk om niet hier te posten.

@FrederikMaddens2021 : afhankelijk van hoe concreet plannen zijn of gaan worden, is het misschien wijs om mij even een persoonlijk bericht te sturen.

Hallo,

Ik heb ook nog een Roma horloge van mijn grootmoeder.
Weten jullie hier misschien meer over?

Tx

Jan

Hoi Jan,

een foto van een uurwerk helpt om het horloge te dateren. Er staat incabloc op de wijzerplaat. Op deze webpagina staat uitgebreid beschreven hoe een incabloc werkt.

Aangezien het nog vermeld staat op de plaat gok ik op midden jaren 50. Is het een witgouden horloge? Aan foto twee te zien vermoed ik niet, daar komt koper door de zilveren laag. Is de servicehistorie bekend? Het beste kun je hem een beurtje laten geven en koesteren voor hete nageslacht.

Groet,
Serge

0.75 suggereert wel goud.

Kwam deze net op MP tegen. Verkoper vraagt er helaas te veel voor in mijn ogen, gezien de slechte staat van de wijzerplaat, maar was er enorm door gecharmeerd dus gaan googelen en zodoende hier terecht gekomen. Toen dacht ik, laat ik dit horloge toch ook delen!

Niet alle plaatjes waren toegevoegd, hierbij alsnog!

1 like