Rommelmarktvondst 17-01 Vliegveld Twente

Vanochtend weer vroeg op om op tijd op Vliegveld Twente te staan in een of andere vliegtuig hangar. Voor mij een eindje uit de richting maar dan kom je gelukkig ook wat minder van dezelfde handelaren tegen.

Anyway, dit keer geen echte klappers:

Een Prisma dame 1,- euro

Ik koop ook wel eens wat maffe dingen, gewoon omdat ze er leuk uitzien of iets hebben van een link naar een bekend merk/bedrijf (Mickey Mouse bijv.).

McDonald’s quartz 1,- euro

In 1996 heeft McDonald’s al haar Duitse medewerkers een horloge gegeven ter ere van 25 jaar vestiging in Duitsland. Een horloge met een geinige twist.

Dan nog meer in dezelfde categorie.

Mis jij een kompas aan je horloge?

Ben jij in het bezit van een fijne burgerlijke Opel?

Dan heb ik de klok voor jou! :slight_smile:

Een killer duo Opel diverwatches in titanium, op een soort NATO met kompas samen 2 euro.

Nieuwe batterij erin, even syncen.

Nu vraag je je misschien af, waarom koop je in vredesnaam reclame horloges. Ik heb eerder een Citroen C3 horloge van 50 cent (gekocht voor het bandje) binnen een paar dagen verkocht voor 20 euro. Daarna een Renault glasfiber horloge, gekocht voor 2,50, dezelfde dag verkocht voor 150 dollar. Er zijn dus blijkbaar mensen die heel erg graag een horloge hebben van het merk auto waar ze in rijden, en als goede Nederlander hoor je daar dan een handeltje van te maken. Btw, ik rijd dus in ook daadwerkelijk in een Opel (Zafira, het gevolg van zoveel kinderen…).

Terug naar wat echte horloges!

Pontiac Hydraulica - 5,- euro


Het glas is zwaar gehavend (en helaas gebarsten) maar de wijzerplaat is nog top. De kast wil nog niet open (pop-off), maar dat lukt me nog wel.

Een Palerma duiker 12,50 (combi)

Ik spaar Palerma’s maar deze kan weleens een misser worden, eenmaal thuis brak de kroon af, en er bestaat nog een forse kans dat er een penanker in zit. Maar erger nog, en de caseback wil met geen mogelijkheid los, bal lukt niet, jaxa tang lukt niet. Wat gebruiken jullie voor dit soort caseback’s?

En als laatste een Samuray 12,50 (combi)

Totaal onbekend merk, maar wel met een leuk uurwerkje (FE 3611) http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&a0&2uswk&FE_3611

Zoals ik al zei, geen echte klappers maar ik heb er wel weer wat projecten bij…

Mocht je zondag nog naar deze rommelmarkt af willen reizen dan zou ik me de moeite besparen, wat er nog aan horloges ligt is niet boeiend of veel te duur.

ik zag op een andere site dat ze met 2 componentenlijn een bout op de case lijmen, dit laten drogen en uitharden en het dan met een steek of ringsleutel open maken.

Dat deksel van de Palermaduiker bestaat die niet uit een deksel met daaroverheen een aparte/losse draairing,
ongeveer zoals bij die Vostok horloges ?

niet dat je daar qua info wat aan hebt
maar ik heb eenzelfde deksel met afbeelding op een Cincaset duiker.
en toevallig dat deze 2 merken dezelfde afbeelding gebruiken.

grtz. Gerard

Nee, het is echt uit een stuk, ik heb vaker deze caseback’s gezien op waterdichte horloges maar meestal krijg ik ze met een jaxa-tang of met bal wel open maar deze zit echt muurvast…

Klemmen tussen een deken of doek en paar keer met een schroevendraaier en hamer.

Melvin, ik mis geloof nog wat tekst…

paar keer flink erop tikken en/of hameren? schroevendraaier schuin op één van de inkepingen zetten.

Toch weer een paar leuke aanwinsten, ook nog binnengehaald op een 10 minuten fietsen van waar ik woon;)

Je hebt speciale sleutels voor die casebacks. Weet niet of je het al gebruikt maar anders kun je een Bergeon jaxa gebruiken.
Deze zijn echt veel beter als de goedkope versies. Meer grip…

Op horlogefreaks stond iemand die voor $5,99 een LeCoultre Memovox gekocht had, en dan ook nog die mooie zwarte (niet de Polaris maar lijkt er wel op).

Hahah dat noem ik nou nog eens een aanwinst.

Het kan dus…

Het kan absoluut, maar hoe bekender het merk hoe lastiger te vinden…

Interessant idee, ga ik uitproberen.

Bij mij in Doesburg om de hoek was er een kleine rommelmarkt, dus nog even langsgeweest.

Enicar De Luxe


Enicar AR 980 uurwerk

Citizen 4-821050


Originele kroon en bracelet

Miyota 8260A

Mooie vangsten weer.
Hier is op rommelmarkten op horloge gebied niks te vinden. Op een paar quartz kadavers na.

Waar is hier, als ik vragen mag?

Rondom Eindhoven. En geloof me, ik ga regelmatig en ben er als het open gaat. Dan ben je al te laat overigens. Er lopen hier lui rond die voor openingstijd binnen zijn en alles opkopen.
zelf gehoord van een bevriende standhouder.

Toch zijn er best veel rommelmarkten in Eindhoven weet ik, je zou ook eens kunnen overwegen om in België te gaan kijken.

Er zijn hier inderdaad veel rommelmarkten, maar er ligt op horloge gebied niets.
België kan ook nog. Alleen weet je eigenlijk nooit waar die zijn. Alleen de grote wekelijkse markten, maar dat is eigenlijk net zoiets als de vrije markt in Cuijk etc. Daar vind je handelaren die de prijs te goed (denet te) weten.

Hier vragen ze bijvoorbeeld voor een kapot cilindergang zakhorloge 150 euro, terwijl je daar op de rikketik drie lopende exemplaren voor koopt. Dat schiet ook niet op.

Handelaren heb je overal, en van sommige markten weet je na een tijdje ook of je er veel particulieren treft of juist niet.

Ik heb even snel gekeken of ik een rommelmarkt kalender site voor Belgie kon vinden en zowaar: http://www.derommelmarkt.be/

Voor mij ligt Duitsland wat meer voor de hand, maar de keren dat ik naar de zuiderburen ben geweest waren altijd wel redelijk positief. Als je gaat probeer dan zo te plannen dat je twee of meer rommelmarkten achter elkaar kunt doen, en vergeet niet dat als er geen entree wordt geheven je er vaak veel eerder bij kunt dan officieel staat vermeld!