Rommelmarktvondsten

Mooie parels!

1 like

DEVO6 Mooie vondst en de onderste in het rijtje heb ik ook v een rommelmarkt en eveneens identiek en in goede werking . Het beste met je mooie vondst .

1 like

Ja dank u,laatste tijd zit ik veel op rommelmarkten en moet zeggen elk keer een goede vangst :blush:

Gisteren

Hopelijk zit er nog muziek in :thinking:

17 likes

Nep.

1 like

Is er bekend wie er later een horloge van gemaakt heeft?

Jaren ‘70?

Die Seiko :heart_eyes:

1 like

Heerlijk neppe Kermis Omega… als ie lekker loopt dragen en anders in de kliko…

Bedankt voor uw reactie, hij loopt best aardig en ziet er lekker oud uit, misschien krijg ik nu toch een beetje gevoel voor vintage watches :+1:t3:

1 like

Ja hopelijk geen oxydatie ofzo

Zien er nog redelijk proper uit … juist de puchers wat losser maken 🥸

6 likes

Dan is er geen probleem ala dat zo is :+1:

Ziet er aardig verrot uit als je dichterbij kijkt. Ik denk dat je het circuit helemaal schoon moet maken om een kansje te hebben dat er nog leven in komt.

2 likes

Eens. Lijkt toch op heel wat gelekt elektrolyt.

1 like

Een tip graag Martijn… hoe maak je dat netjes :woozy_face:

Alles demonteren en rustig alle vuil verwijderen

Die blauwe rommel lijkt elektrolyt, de inhoud van de batterij.

Dat moet bij alle elektronische - en overige - delen weg, het is corrosieve rommel die ook kortsluitingen kan veroorzaken en de lijntjes op het printplaatje kan aantasten (= defect en einde verhaal).

5 likes

Onderstaande op eigen risico, dit doe ik als ze toch stuk zijn en niets meer doen.

Uitelkaar schroeven, veel foto’s maken, losse circuit maak ik b.v. schoon met wat contact spray op wattenstaafje. De korsten netjes weg vegen e.d. Daarna eventueel met wasbenzine nog een keer. Lcd de randjes en contact strips ook met beetje contact spray op wattenstaafje. Niet met wasbenzine. Dan gaan de strips opzwellen en het lcd stuk.

Bij terminale gevallen in de schoonmaak azijn en daarna afspoelen met warm water en dan op laten drogen, schoonmaken met wasbenzine. Zo iets.

3 likes

De citizen gisteren…

Helaas.

4 likes

Onder de loupe kijken of alle contactjes proper zijn en of bij montage de punten die contact moeten maken ook daadwerkelijk aansluiten. Zo nodig contactpuntjes bijbuigen.

Zijn alle lijnen op de printplaat ononderbroken? Er is anders nog geleidende verf om te repareren.

Als het LCD overleden is, of het quartzkristal, of de IC, dan is het wel klaar. Tenzij je een donor hebt…

Ook bij de Citizen lijkt er lekkage te zijn geweest en ook daarbij moet ten minste dit schoongemaakt worden…

Oh en let op! de batterij moet met de pluspool NAAR BOVEN worden geplaatst!

7 likes