Precies dat
Regen bij vertrek, dus weinig verwachtingen om iets te vinden, maar na regen komt zonneschijn en toch nog wat horlogetroep gevonden
de doosjes zijn gewoon leuk, zit niet veel soeps in maar tof om te decoreren. Vooral het radio-horlogeding trok de aandacht. Leuk cool dingetje. En er zit muziek in, ik bedoel hij doet moeite om te lopen, een dezer dagen een keertje uiteen gooien en kijken of er weer mooie muziek en leven in te krijgen is
Hier vind je wat info over Nepro
he cool, daar ga ik me morgen eens in verdiepen. Dikke merci!
Wauw, die is mooi! Heeft Pierre er ook niet zo éen?
Mooie vondst! Ben benieuwd naar dat 10tal tank-horloges in het kistje + lege kasten.
Is dat allemaal van 1 serie?
dat zijn allemaal doxa kastjes in damesformaat zoals ik het kan bezien. Met bijhorende wijzerplaten maar geen mechaniekjes. Nu zelfs als de mechaniekjes erbij hadden gezeten, ik ben te oud geworden voor dames horloges, die doe ik niet meer wegens te klein. Vraagt ontzettend veel inspanning om die damesmechaniekjes te doen, dus die belanden hier altijd in een schuifje of als decoratie ergens op of tussen
Ik ben nog onderweg naar huis, maar toch al posten:
Twee echt oudjes van de Maroilles in Brussel.
Numa met eta 1080 en Frenca met Buser 25/115
De Frenca loopt zelfs keurig. (De ander heeft nog nooit service gehad, zo lijkt het…)
Maar die was dan ook 2x zo duur, namelijk 20 euro
Allebei zonder schokprotectie dus ça 1950.
Dat is nòg ouder dan ikzelf!
![16967702198793859449738582910236|375x500]
Nette score Bas! Veel plezier met opknappen
Mooie oogst
Goede vangst gehad zie ik
Altijd wel raak daar in Brussel op de Vossenmarkt. Elke dag de hele week en zondags zelfs gratis parkeren
Nou, dat parkeren valt nog niet mee…
En geld pinnen uit de automaat kostte een half uur!
Er liggen ook geen horloges van de grote merken. De verkopers maken zeker een onderlinge schifting.
Het is zoeken naar de uitzonderingen.
Als je er tussen 9 en 10 ongeveer al bent vind je altijd wel plek vanaf Keizerslaan rond de Kapellestraat. Is maar 10 minuten lopen ervandaan.
De meeste verkopers beginnen met absurde hoge prijzen maar je moet altijd afdingen daar. Laatste keer had ik een Timex Electronic waar verkoper 25 euro voor wilde. Met de reden dat het antiek was en automatisch. Had hem verteld dat er een batterij in moet en dat het wellicht niet werkt met nieuwe. Mocht het uiteindelijk mee voor 5 euro
Hangt van de verkoper af, maar een tweede keer erlangs met een bod van de helft van de vraagprijs (bedrag in je hand) lukt vaak ook wel
Ja, maar ik kom altijd langs Brussel op terugweg van de Franse Ardennen. ( Heenweg ook trouwens)
Maar dan kan ik er zo vroeg niet zijn…
Afdingen is wel een kunst ja. Van 35 naar 20 euro vond ik ook best goed gelukt… Weglopen is een goede strategie…
Misschien heeft Herman Stasser in Raamsdonksveer wel oude horloges liggen, die zitten in de Hoofdstraat heb ik gezien, die zaten toch eerst op de Keizersdijk
hee, dat is wel heel dichtbij!
Tja, In Raamsdonk is niet veel he, Peet Koopmans als die er nog zit.