Rommelmarktvondsten

En terecht - zo’n mooie met dubbele portie jus :hugs:
Ook best nog waardevol zag ik - waarschijnlijk met 'n prima werkje uitgerust https://www.christies.com/en/lot/lot-1599693

1 like

Leuke tank! Ga je proberen de 12 en 11 bij te verven?

1 like

Ik bak daar niets van :woozy_face: 'kga eerst eens wijzers en een plexiglas zoeken , gelukkig draait het werkje nog dit zit erin

16 likes

Geen horloge maar deze lag in een bak met andere portefeuilles en zooi
Voor 2 euro toch maar meegepakt



30 likes

Verwacht je niet voor 2 euro, die mensen verkopen een submariner nog voor een vijfje denk ik :rofl:

2 likes

Toch liever dat er een memovox of een deepsea alarm ipv een portefeuille in zat in het zakje. Maar we klagen niet.

2 likes

Hehe eindelijk eens geen horloge :innocent:

25 likes

Dat is toch niet genoeg voor je collectie? :nerd_face:

1 like

Naaooh, toch bijna… Nog ff een paar verkopen en de keus wordt steeds makkelijker :innocent:

Is trouwens niet helemaal waarheidsgetrouw voor dit topic - deze twee (als nieuw) vond ik bij een antiekhandeltje tussen de modernere meuk🧐

1 like

Gistermiddag nog deze twee gevonden in Leiden.

Zal ik voor de Pontiac een nieuwe glass laten plaatsen of het proberen op te poetsen?


13 likes

Poetsen kan prima denk ik…

Kan altijd, maar als ik het goed zie is het glas gecraqueleerd. Dat is dus vervangen lijkt mij :thinking:

1 like

Goed gezien… vervangen dus.

1 like

Wat zeg je dat mooi :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

:kissing_heart:

1 like

Ter info: ook ik dacht, tot onlangs, dat een gecraqueleerd glaasje niet meer te polijsten was.
Met in het achterhoofd dat vervangen altijd nog een optie was, ben ik zeer grof gaan wegschuren ( denk grid 180 )
Daarna uiteraard 400, 600 1500 2000 en Peek en voilá:


Waar je op moet letten is dat je met de eerste grove schuur bewerking “voorbij” de craquelee schuurt.

Onder vergroting kun je zien dat ik op sommige plekken nog dieper had kunnen schuren, maar voor vintage vind ik het goed zo.

15 likes

In de glasrand tussen 6 en 7: is dat een barst, @Plees @Serge2 ?

1 like

Mijn indruk idd een barst.

Dat ziet er goed uit. Mijn indruk is wel dat gecraqueleerd plexi wel zwakker is geworden door de leeftijd. Daar moet je wel rekening mee houden m.i.

3 likes

Dat zou bij mij zonder meer een reden voor vervanging zijn.

2 likes


Rommelmarkt Nijkerk…

21 likes