Royce Chronograph 13-19 Trouwhorloge

Das een zeer mooie Royce Chronograaf!!

1 like

Leuk horloge, leuk verhaal! Enjoy it

1 like

Leuk verhaal en mooi horloge :+1:
Dan wens ik je veel draagplezier en…
Een hele fijne trouwerij en dat jullie maar heel lang gelukkig en gezond bij elkaar mogen blijven.
Maak er een onvergetelijke dag van.

1 like

Prachtig tijdloos horloge, gefeliciteerd!

1 like

Dank je wel voor de mooie woorden! :pray:t3::clinking_glasses:

1 like

Super horloge, gefeliciteerd met je aanwinst!

Ik wil de pret verder overigens niet bederven, maar op huwelijken en begrafenissen schrijft de etiquette het achterwege laten van een horloge voor. Op die momenten is tijd niet belangrijk.

Op mijn huwelijk afgelopen jaar heb ik me toch lichtelijk geërgerd aan al die Apple Watches van gasten die dan toch af en toe oplichten.

3 likes

Daar ben ik mij terdege van bewust, maar dat was 100 jaar geleden nog wel een ding. Anno nu, om er maar een ouderwetse term tegenaan te knallen, is dat geen probleem. Het horloge is nog meer een sierraad geworden. Mits geen Smartwatch inderdaad.

2 likes

Snap ik helemaal! Geniet onwijs van je dag want op de een of andere manier lijkt de dag waarop je trouwt sneller voorbij te gaan dan iedere andere dag :blush:.

1 like

Wat een schitterende keuze voor zo’n bijzondere dag!

De Royce Chronograph ademt stijl en tijdloosheid, en het verhaal achter je zoektocht maakt het extra speciaal.

Draag ‘m met trots, koester de herinneringen die je ermee maakt, en boven alles: geniet met volle teugen van jullie prachtige dag.

Veel liefde en geluk gewenst!

1 like

Zeer mooi klassiek horloge. :ok_hand: Hele mooie trouwdag toegewenst!

1 like

@Watchstick_81 kwam langs met de macrolens.

Beetje verslavend, dus we gaan lekker door.

11 likes

Heel mooi horloge, en ik heb er in ieder geval nog nooit eerder zo een gezien!

1 like

Leuk geschreven, goede fotos en prachtige chronograaf! :partying_face:

Het doet me goed om te lezen dat je meteen een goede onderhoudsbeurt wil laten uitvoeren. Dat verdiend deze zeker :+1:.

1 like

Schitterend :+1:t3: hoop dat je hem met veel plezier kunt dragen

1 like

Uit angst dat vrouwlief dit draadje ontdekt heb ik de kleuren maar even weggelaten. :wink:

Vandaag mijn kostuum laten aanmeten. Zowel de Royce (ceremonie + diner) en Tissot (feest) meegenomen naar de kleermaker. Plus wat andere belangrijke items.

Wat een mooie ervaring om heel je pak tot in detail samen te stellen. Gelukkig had ik de horloges al, plus mijn schoenen. De stof had ik ook al uitgekozen. Dat maakt het hele proces iets makkelijker.

@Watchstick_81 had voor de gelegenheid nog even zijn NA omgedaan. Ongelooflijk cool om die van dichtbij te bewonderen. Altijd leuk zo’n mini GTG.

Ik geniet enorm van de voorpret. Na de trouwdag krijgen jullie wel een gekleurde update. :sunglasses:

8 likes

Eska is binnen

Nadat ik me eerder dit jaar verdiepte in de historie van Royce en Eska (Kocher), hield ik zowel het aanbod vintage Eska’s, als het nieuwe Franse microbrand Eska in de gaten. En uiteraard kijk ik ook nog met een schuin oog naar Royce. Er is redelijk wat aanbod van Royce modellen en daar zitten een paar hele fraaie, zeldzame exemplaren bij. Eska daarentegen is lastiger te vinden. Dus dat werd de uitdaging: van ieder merk eentje, maar dan wel in gekijkware staat én ik moest er direct een wow-gevoel van krijgen. Toen ik vandaag de verpakking verwijderde en dit horloge voor het eerst in handen had wist ik niet hoe ik de verkoopster moest bedanken. Dit overtreft al mijn verwachtingen.

Ze vond het oprecht heel leuk om te horen dat ik er zo blij mee ben en bedankte me voor het vertrouwen. Online handelen vinden sommigen spannend, maar ik geloof in ieders goede wil. Ook ditmaal werd dat beloond. Mijn stiefbroer woont vlakbij haar, dus hopelijk kan hij een keer een kleinigheidje afgeven.

Dit exemplaar komt vers uit Mallorca. De staat verbaast me nog het meest, want ondanks dat deze Eska gedragen is, ziet hij er nog grandioos uit.

Royce & Eska

In een Zwitserse bieb ligt een boek of catalogus over twintig-dertig jaar S. Kocher, dus daar hoop ik nog meer informatie te vinden. Ik weet namelijk nog niets van dit model. Dat ga ik allemaal nog uitzoeken en zal onderdeel zijn van het plezier dat ik aan mijn verzameling beleef.

Het uurwerk moet ik nog bekijken, dat zal moeten bevestigen of deze uit de jaren '50 stamt. De sweep second draait mooi. Opwinden en tijd instellen voelt goed aan. Er is onderhoud gepleegd, maar ik neem het risico niet: ook deze laat ik eerst servicen.

De kast heeft een riante diameter van 36mm en vertoont amper gebruikssporen. De indexen zijn goed, ik zie wat oxidatie op de wijzers. Heel mooi, vind ik zelf. Het leren bandje is keurig, maar te lang voor mij. Na het weekend ga ik daarmee aan de slag en zal ik wat meer foto’s delen.

Ik zit voorlopig op een roze wolk. :clinking_glasses:

5 likes

Mooi. Dank voor het fijne verhaal.

2 likes

Heel mooi die subtiele twotone wijzerplaat. En de E van Eska! :heart_eyes:

1 like

Avondje op de bank met de Eska

4 likes