Rubber - maar moeilijke zoektocht !!

Even wat hulplijnen inschakelen … ben al dagen op zoek, maar kan niet vinden wat ik zoek.

Sinds een tijd - en nog steeds - superblij met mijn Tudor BB GMT. Maar soms vind ik de hoeveelheid staal wat overweldigend, en schakel ik over op leer (mooie cognac rally strap van Watchgecko) of een donkerblauwe tropical rally. Deze laatste twee draag ik dan met een Tudor sluiting, hetgeen betekent dat ik een strap moet hebben die tapert van 22 naar 18mm. En dan wordt de spoeling dun…

De rubberen rally lijkt echter kaduuk: scheurtje onderkant bij de lugpins. Dit vind ik dus beetje link. Maar wat ‘erger’ is … de strap die dus lange tijd ongebruikt in mijn la lag, is met de Tudor in huis mijn favoriete strap geworden.

• goeie taper
  • goeie layout. Rally ipv ‘gewoon’ tropic
  • goed DONKER blauw.
    Met andere woorden… ik wil DEZE terug, maar kan niks vinden dat in de buurt komt (met goeie kleur, goeie taper)

Heb al een berg Straps-boeren bekeken, maar mis nog die ene. Iemand de gouden tip?

2 likes

Al eens bij Zuludiver gekeken?

Ik vond toevallig deze, wellicht ook iets in het blauw te vinden daar.
1 like

hi Mike, dank voor het meedenken !!

Ja, ik ken Zuludiver wel, maar niet recent bekeken.Ik heb daar - ook voor de Tudor - zo’n sailcloth gekocht, maar gelijk doorgepasst. Was niet echt onder de indruk. Sailcloth staat hoog op mijn lijstje (ook Ligerstraps heeft HELE mooie), maar ze zijn vaak net-niet. En sommige net-wel, maar dan weer niet watervast. Zucht.

:slight_smile: :slight_smile:

1 like

Hirsch Tiger Performance

In het verleden zelf gehad, fijne band. Nog op de interwebs gevonden:

1 like

Hi, dank !

Die Hirsch ken ik. Zelf 2x gehad. Zijn inderdaad perfecte straps maar verkeerde taper, evenals de MdM.
De FORZO zou goeie taper kunnen hebben, maar is zwart … en zoek donkerblauw.

dank evenwel voor het meekijken!

Laten maken door één van de bandenboeren?

Dan maar zonder Tudor sluiting dragen :wink: :

1 like

Dan dacht ik deze nog, maar misschien te blauw?

https://www.watch-band-center.com/watchstrap-p32929h1s37-Watch-strap-Flyboard.html

Zet je resultaten van verschillende banden ook aub in dit topic. Dan is het mooi gebundeld. Tudor BB58 horlogebanden: origineel, aftermarket en halflinks of adjust on the fly schakels

Of is de afmeting van de banden bij de bb en de bb58 anders?

Ik ken wel heren die mooie leren stripos maken, maar rubber ook ?

valt mee, maar wederom niet de juiste taper (22-20, terwijl ik 22-18 zoek).

Toch bedankt voor het meedenken!!

Het origineel…met de juiste taper!

1 like

Dat is in ieder geval een kandidaat… goeie kleur, goeie taper !

Thanks!!

Deze site kende ik nog niet … ook daarvoor dank.

1 like

Oe, in rubber wordt lastiger inderdaad. Succes iig met de zoektocht.

Tja, tijdens de zoektocht maar een kleine goedkope tussenpoging gewaagd bij Cheapest Nato :-). Maar de kleur is het toch niet.

Vanochtend binnen gekomen, en vanmiddag al weer in de verkoop:

1x straight ends, Royal Blue, 22mm (taper naar 18mm)
1x curved ends, Royal Blue, 22mm (taper naar 16mm zelfs)

Ze lagen bij mij voor 11 dollar op de deurmat. Voor 5 Euro mogen ze samen weg.