Even wat hulplijnen inschakelen … ben al dagen op zoek, maar kan niet vinden wat ik zoek.
Sinds een tijd - en nog steeds - superblij met mijn Tudor BB GMT. Maar soms vind ik de hoeveelheid staal wat overweldigend, en schakel ik over op leer (mooie cognac rally strap van Watchgecko) of een donkerblauwe tropical rally. Deze laatste twee draag ik dan met een Tudor sluiting, hetgeen betekent dat ik een strap moet hebben die tapert van 22 naar 18mm. En dan wordt de spoeling dun…
De rubberen rally lijkt echter kaduuk: scheurtje onderkant bij de lugpins. Dit vind ik dus beetje link. Maar wat ‘erger’ is … de strap die dus lange tijd ongebruikt in mijn la lag, is met de Tudor in huis mijn favoriete strap geworden.
Ja, ik ken Zuludiver wel, maar niet recent bekeken.Ik heb daar - ook voor de Tudor - zo’n sailcloth gekocht, maar gelijk doorgepasst. Was niet echt onder de indruk. Sailcloth staat hoog op mijn lijstje (ook Ligerstraps heeft HELE mooie), maar ze zijn vaak net-niet. En sommige net-wel, maar dan weer niet watervast. Zucht.
Die Hirsch ken ik. Zelf 2x gehad. Zijn inderdaad perfecte straps maar verkeerde taper, evenals de MdM.
De FORZO zou goeie taper kunnen hebben, maar is zwart … en zoek donkerblauw.