Dank. Helemaal duidelijk zo.
Kijk, interessant! Weer wat geleerd! Dank voor de verheldering!
Net email van de dealer gehad.
Het woord imitatie is niet juist.
Maar omdat er geen zwarte bezel op zit, is reden voor het afkeuren.
Ook geven ze aan geen voldoende onderdelen voor service te hebben.
Ah, ja de (kleine) mod was dus de aanleiding.
M.b.t. niet voldoende onderdelen, moet dan gaan over dingen als kroon, bezel, wijzers, lijkt me? Aangezien er van het betreffende (7S) uurwerk echt vele (tientallen) miljoenen zijn gemaakt. Volgens mij gaat de voorraad daarvan nooit meer op en anders kan er altijd nog een 4R-uurwerk in, natuurlijk.
Maar wat ga je nu doen? Gewoon door een zelfstandige horlogemaker laten servicen?
Er zit een 7s35 uurwerk in wat een stuk minder gemaakt is en al lang uit productie is.
Weet ik nog niet…
SEIKO moet zich diep schamen, stelletje seikers!
Inderdaad…
Beetje anders… (LCBI insert en Yobokies wijzers).
Ik vind zelf de cijfers van de insert wat aan de grote kant.
Toch kan het wel
Moest even goed kijken, maar dit is gewoon een stalen, toch? Hmm, ja, op zich geslaagd. Nu je het zegt, misschien idd wel wat grote cijfers. Maar vind het ook niet storend. Verder, m.b.t. de wijzers; deze vind ik wat meer generiek. De ‘Monster-style’-wijzers van de moderne Sammy vind ik eigenlijk juist wel heel leuk.
Na mijn vakantie ga ik er mee naar Vleuten.
Daar zit een winkel die ook zelf service doet.
@Royce is daar ook wel geweest.
Die kunnen het een en ander doen.
Wel zij hij dat als er onderdelen nodig zijn, dat dan een probleem word.
Tot nu loopt hij prima, zeer mooi op tijd zelfs.
Word vervolgt.
Nee, dit is de PVD kast en bezel van een SRPB55 en het binnenwerk van een 51, maar dan met die andere wijzers en insert. Lekker monochroom zwart-wit wel zo!
Ik heb de 51-55 wissel ook ‘puur’ gedaan, en ik vind beide varianten even goed gelukt. Al ‘s vaker hier gepost.
Als ik toch bezig ben: die 51 insert heb ik hier weer ingezet, vandaar dat ik moet ‘improviseren’ met een andere:
Oh ja, de pvd bezel en pvd kroon van deze bovenstaande zijn dan weer van deze, qua haasje-over :
Marathon bezel van Yobokies ook (Turtle bezels passen op Samurais).
Weinig volledig originele Samurais in m’n bezit…
Ik ga nog even door met overname van dit topic: hier ben ik ‘t op zich mee eens, maar dat heeft me dan toch weer niet weerhouden van deze:
Dit zijn Sumo wijzers. Deze oranje Samurai heeft de nodige gedaantewisselingen ondergaan in de afgelopen tijd, de meeste van degenen die ik heb. Ik wilde deze heel graag hebben toen ie uitkwam, maar blijkbaar moest ik er daarna ook flink mee klooien.
Deze insert werkte trouwens ook erg goed in de Samurai waarmee ik dit lijntje startte, dan is ‘t verhaal ook weer soort van rond.
Ah, o.k… Ik twijfelde. PVD staat goed op een Sammy, vind ik. Heb er zelf ook een.
Lekker bezig!
Maar, ik vind het wel vermakelijk, hoor!