Sarb + ko_ = stunner!

Te dressy ja… Misschien heel basic de reden.

De band vraagt ter hoogte van die lugs nu veel te veel aandacht om die prachtige mattering en lijn van de lugs van die Sarb nog tot zijn recht te laten komen…

Nu ben en was ik in beginsel ook nooit zo van de metalen banden , maar die vind ik dan op de Sarb nog het mooist.

Helemaal een beetje het idee dat je zo’n Sarb min of meer ’ ontmanteld ’ door het uberhaupt op leer te zetten…
Juist die overgang aan de zijkant van die gematteerde band naar de gepolijste zijkant vind ik dan mooi. Subtiel , maar zit er wel degelijk…

Dressy maar toch ook nog een klein beetje ‘ongenaakbaar’… Al gebruik ik dat woord liever voor de GS van @Tuur1968 op staal…

Ah ja joh…:wink::slight_smile:
Maar goed. Een heleboel vinden het perfect… Ik kan ik wat oud(er) worden…
Aan die Sarb ligt 't niet…:wink:

Fijn weekeinde!:slight_smile:

2 likes

Tsja, ik vind hem juist saai op die originele stalen band, inspiratieloos ook.

Geef mij dan maar zo’n leuk vintage bandje ;).

[URL=http://s172.photobucket.com/user/lexvandoef/media/A921ADE6-D733-4438-ABCD-A5C0CF584682_zpssnukd6hl.jpg.html][/URL]

5 likes

Ook mijn gedachte, sarb is mooi , ko is mooi, maar samen vind ik het niet echt wat.

1 like

wat?:kissing_heart:

1 like

Mooie band!

Ik snap dat sommigen de combinatie niet optimaal vinden, maar ik vind dat het juist wel heel goed past. Deze SARBjes zijn niet 100% dresswatch. Ze echoën, op een heel eigen manier, het sportieve van bv de Rolex Oysters van weleer, die gepositioneerd waren als sports-watch. 100m Waterdichtheidsrating, dikkere kast, bullet-proof kaliber sluiten daar bij aan. Deze leren band benadrukt dat.

De gebogen kastvorm was bij introductie ook echt een feature, “blijft beter zitten bij sport”.

(bovenste is SARB:)

Oyster kast:

In tegenstelling tot:

Ook het verschil in dikte is duidelijk zichtbaar, de Longines is gemaakt voor onder een hemdsmouw.

De verschillen met een klassieke dresswatch zijn subtiel maar onmiskenbaar. Het een “dressy sportswatch”, maar niet iedereen ziet dat zo sterk.

Dit maakt ook dat de stalen band zo goed bij deze horloges past. Net als bij de Oyster. Dat is met een die Longines hierboven wel anders. Als je net Oris Aquis af doet is dat sportieve wat lastiger te zien. Als ik net een vintage dresser af doe en daarna mijn SARBje omdoe voelt hij niet zo dressy. De SARB is voor een “dresser” ook behoorlijk aan het gewicht bv.

Dit zal velen niet boeien, maar ik vind het een lekker horloge-cultureel onderwerp. Benieuwd of iemand mijn redenatie, of gevoel meer, kan volgen.

8 likes

Heerlijke vent :wink: Haha

Ik bedoel de band natuurlijk

1 like

Heldere redenatie , leuk ook zo met de foto’s

Helemaal akkoord: ik zie mijn SARB niet als een dresswatch…voor de dressy evenementen heb ik mijn kleine, platte Zenith vintagje met zijn zwarte crocobandje, of de Cocktail Time als ik me een beetje dapper/trendy voel. :thumbsup:
38mm zijn al buiten de dresscode grensen voor mijn kleine pols :sweat_smile:

2 likes

Ik vind het een mooie combi! De Sarb kan zeker het leer hebben!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

:grin:

Ja… Het luistert hier allemaal vrij nauw…:flushed::wink:

Altijd het idee dat als je niet in de lofzangen aansluit , je gezien word als een blauwgroene strontvlieg die in iemands verse soepje is beland…

Net als het donker bij een zonsverduistering ‘hoor’ je bijna de natuur stilvallen van verontwaardiging…:sweat_smile:

Ik weet niet wat dat is.,. Maakt op zich verder ook niet uit…

Kijk. Je schiet er allemaal niks mee op.
Mening positief noch negatief…

Al hang je er een afgeknipte canvasstrook van je pukkel uit je militaire plunjezak van zolder aan…

Iedereen beleeft er weer wat anders aan , aan zo’n specifiek model horloge.

Kijken jullie wel goed uit voor jullie lugs?:stuck_out_tongue_winking_eye:
En het schijnt nogal een crime te zijn de stalen band weer te monteren… Straks kras je met die endlinks weer over die gepolijste zijkant!:sweat_smile: Maar gezien alle oefening is dat een eitje.:wink:

En nee… Een NATO aan dat arme ding is helemaal verveling pur sang & geen pan!:grin::kissing_closed_eyes:

2 likes

Prachtig horloge , maar de band vind ook ik een beetje jammer.
Mijn tag heeft ook de overgang van mat naar gepolijst staal , erg mooi.

Een stunner vind ik het niet , maar lelijk ook niet! , een kwestie van smaak.

Ik heb zo mijn twijfels over deze combi.

Maar ik denk dat een gewone zwarte perlon toch mooier zal staan.
De sarb komt natuurlijk op staal en zo is hij ook bedoeld.

Grt.

Schitterende combi zeg!!

Ook geen fan van deze prachtige kwaliteitsband op de SARB. Eens met @ChrisWinter, een mooie bruine Croco past er goed op maar wellicht is een compromis (niet mijn foto)…

… zo slecht nog niet. Zelfde stijl band volgens mij, andere kleur.

1 like

Ik denk dat ik hem nooit op een leren band zou zetten omdat ie teveel gaat plakken. :wink:
Maar er zitten wel wat leuke combi’s tussen en ik denk dat de SARB met de witte dial het beste zal passen bij een leren bandje omdat ik vind dat de witte dial nog iets klassieker toont dan de zwarte met bruine sunburst look.

1 like

Op een cognackleurige band is prima, maar dan niet zo sportief.

Zelf draag ik mijn 035 ook graag op een band van Ko, een zwarte met naturel stiksels…

Dick

3 likes

1 like