SARB033 of doorsparen? (Nomos Club 36 mm of Sinn 556i of ...)

Persoonlijk vind ik de nomos orion erg mooi, maar wel meer dressy. Terwijl de 556 en club ik goeie all rounders vind. Passend onder n pak als casual.
De club had zonder de gekleurde cijfers mn voorkeur gehad. Erg apart met cijferindeling.

In dit geval zou wat mij betreft de 556i op 1 staan, de club op 2 en de toch wat meer dressy sarb033 op de 3e plaats eindigen. Ik heb overigens de secondewijzer nooit irl gezien, maar mij de ruit vormige contra balans juist er passend bij de rest vh design.

1 like

eigenlijk spreken de ā€œbauhausā€ horloges mij sterk aan zoals de Nomos en de Stowa.

Wat is grappig? Blijkbaar hoort mijn Mondaine quartz erook bij :-o

1 like

en nu als laatste voor vandaag: Laco Classics Halle 38

https://shop.laco.de/media/images/info/862071_Halle38_slide01.jpg

natuurlijk weet ik niets over de movement en ik vermoed dat het geen saffier is

Hier twee boosdoeners naast elkaar.:slight_smile:ļø

Zeg jij 't maar…:roll_eyes:

1 like

Gewoon een SARB kopen en doorsparen
Als je een occasion koopt is de afschrijving nihil
Zo kun je tijdelijk genieten van de Seiko terwijl je doorspaart. De SARB is heel courant dus die kun je zo kwijt als je wil ā€œupgradenā€ naar bijvoorbeeld een SARX033 …

De Sinn is ook aardig maar geen alleman’s vriend. Dat maakt hem natuurlijk wel weer leuk :slight_smile:
SARB’s rock!

2 likes

Lijkt me duidelijk…

…valt nog mee dat die Sinn zó dicht naast de Seiko mag liggen :smile:

vindt de sarb meer klasse uitstralen,

1 like

Beter geen horloges bij luidsprekers houden.
( magneet )

Grt.

1 like

Ja. Fotootje komt van www. Opmerkelijk i.d.d.

Op zich zie je ze niet veel naast elkaar.

Wat betreft die 556i. Ik heb mij er ook eens intensief mee bezig gehouden.

Ik kan mij nog heugen dat ik hem ooit ( jaren terug?) , eens in een horlogeblad zag staan voor 475,00 of iets in die trant met kautchukband. Dat was dan nog soortemet van leuk.

Ook wel eens gelezen over uitlijnproblemen van de wijzerplaat…

Maar op die fijnschakelige stalen band toendertijd erg mooi.

Op moment vind ik die bruine sonnenschliff :ok_hand:t2:. Maar een volle 1000,00 nu geloof ik…:open_mouth:

Tja. Nogmaals. Die Sarb een volwaardig alternatief hoor.