Hij is zeker groter dan de SARB (38mm om 40,5mm) en draagt weer ietsje kleiner dan de SDGM door de kortere lug to lug en de iets minder brede lugs. Ik zal vanavond even wat side by side foto’s met de SDGM001 maken.
Heb jij ook de SARB033 gehad ?
Wat zijn je bevindingen qua dragen tussen beide?
Ik heb de SARB035 een keer om gehad tijdens een horlogedeal. Die is substantieel kleiner. Ook oogt ie wat minder in verhouding; hij is een beetje wat hoog in verhouding met zijn diameter.
En is dit een blijvertje?
een wat?
haha duidelijk
Toegegeven, als je een casual dresser automaat in deze stijl wilt, is dit wel een zeer goede keuze. Uiteraard is het qua materialen en afwerking een flinke stap omhoog vanaf de SARB033. Hij draagt net wat kleiner dan de SDGM003, heeft een ‘normale’ kroon en een wat rustigere wijzerplaat.
Hij kost via Seiya Japan met invoerrechten en BTW ongeveer 880 euro.
De dichtstbijzijnde kwalitatief betere alternatieven zijn meteen minimaal twee tot vier/vijf keer duurder
Tag Heuer Carrera Caliber 5 (2000 euro)
Omega Aqua Terra 38,5mm (4500 euro)
Grand Seiko SBGR053 (3800 euro)
Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn SARB035 weer eens uit de kast gehaald, op een zwarte alligator, maar nu weet ik het zeker: de SARX035 moet er komen! (Al is het alleen maar om de zwarte wijzerplaat…)
Dick
Heb je al toegeslagen?
Ik heb toch maar besloten om voor het geld een Frame voor mijn gebit te kopen. Net weer een kies kwijt.
Ik kies een horloge
Een macrolens en stevige (dus stofaantrekkende) AR coating gaan niet samen haha! Zelfs poetsen met de lenspen was niet voldoende om er helemaal stofvrij op te staan.
Ach, mijn iPad zit ook helemaal vol met stofjes, haartjes, etc. Kunnen er nog wel een paar bij.
nog steeds verkouden?
Zo’n Seiko band heb ik nog liggen.
Klasse band.
Die zat aan de Sarb die mijn zuster nu draagt op de stalen band.
Had ik besteld bij Seiya Japan.
Dus wanneer je interesse hebt…
Ow nou, zo’n band heb ik ook nog liggen.
Een Hirsch. Nooit gebruikt.
Met zo’n rubberen onderkant / binnenkant van de band.
Tja ik ben een tikkie impulsief soms