Als je de aandacht wil vasthouden van mensen die niet veel met horloges hebben zou ik het wat simpeler houden. Een leek ben je anders na 3 minuten echt kwijt.
Hoi Brandon,
Wat een dag en tijd om aan school te denken. Op die leeftijd had ik toch iets andere interesses. Misschien een merk of type horloge pakken en dat opzoeken op dit forum?
het hoeft niet perse voor de klas maar het moet wel 3 pagina’s zijn, dus ik heb genoeg nodig aha
R to the olex, M to the onies.
het is dat ik toevallig op het forum zat haha
Hi Brandon, wellicht leuk om het over de historie van merken zoals Rolex te hebben?
Stukje geschiedenis in het kort. Huygens, veersysteem, zakhorloges en uiteindelijk om de pols. Quartz crisis en uiteindelijk een soort van mini-revival van mechanische uurwerken. Mede door rare rappers enzo.
Maar dan nog moet je niet proberen zo veel mogelijk te vertellen. Probeer je te richten op één onderwerp en dat uit te diepen. Met allerlei termen gaan smijten is leuk voor de kenners maar je gaat er niet de aandacht mee vasthouden van mensen die dat niet zijn.
Waarom Altijd maar Rolex?..
er zijn genoeg andere merken met een evenzogoed prachtige historie.
Denk aan Glashütte, of pak er eens wat Nederlandse horlogemerken bij… zoals Van der Klaauw, Van der Gang, Oostwegel, of Grönefeld
Vertel over “gewone” horloges, en licht er dan wat “complicaties” uit… zoals maanfase, Chronograaf, Planetarium, Tourbillon, Rekenbezel…
Ik heb een paar jaar geleden een presentatie mogen geven op een school, aan kinderen die net klok hadden leren kijken… en dat was een leuk uurtje… zeker toen ik aan het eind een plastic klok met die koters in elkaar ging zetten… zodat ze ook konden zien hoe alles werkt…
Zit je dan… met een kluwen van die grijpgrage klauwtjes om je heen…
Vraag ook even na of je bij horlogemakers in de buurt eens wat dingetjes kan lenen zoals zo’n modelletje van een Incabloc…
Inderdaad je moet van hele goede huize komen om dat voor een gemiddelde klas interesant te houden.
Kan Fate niet even een paar kantjes schrijven voor die jongen?
vergeet Rosskopf niet… door zijn uitvinding, het Penanker werdt het fabriceren van goedkope horloges mogelijk, zodat bijna iedere sterveling zich een horloge kon veroorloven… (een beetje de Swatch van zijn tijd)…
Ik weet niet welke leeftijd de groep heeft maar bijvoorbeeld die gasten van AVW maken oudere horloges ook voor jongeren interessant. Sommigen van ons moeten niets hebben van hun manier van doen maar je kan niet zeggen dat ze er geen succes mee hebben.
Je hoeft niet altijd zelf het wiel uit te vinden natuurlijk en misschien kan je iets van hun manier van doen “lenen” qua presentatie stijl.
Onder deel groote merken en waarom zij nou zo goed zijn en bekendt denk aan omega van nasa en olimpics enz rolex formule 1 en bijv dat het het eerste water dichte horloge is
Zeker leukere onderwerp, maar lijkt me sterk dat zijn leeftijdsgenoten daar veel interesse in zullen hebben…
Misschien is het leuk om dit aan de hand van bekende personen te doen
Dan blijft het ook leuk voor leken
Succes in elk geval
Hoe het het ook wendt of keert: Rolex of AP zijn voor jongeren misschien wel interessant.
Vertel iets over de Royal Pak aan de hand van Lil kleine die z’n zoontje er eentje gaf. Kun je alle kanten mee op. Wat aandacht voor Gerald Genta
Ik weet niet of die nu helemaal lekker ligt. Draagt Glennis Grace ook horloges?
Memphis Depay misschien of een andere sporter.
Wellicht dit voorbeeld maar niet gebruiken