Seamaster Cosmic

Goedemiddag Horlogeforum,

Inmiddels 15 jaar geleden is mijn opa overleden waarna ik zijn favoriete horloge heb geërfd. Dit was het horloge dat hij dagelijks droeg als hij op pad ging. Hierdoor is bij mij dan ook de liefde voor Omega geboren. Ondanks dat ik nu veel nieuwere Omega’s heb vind ik het fantastisch om de Seamaster Cosmic en de Seamaster Deville (van de andere opa) te dragen.

Helaas loopt het horloge lang niet zo goed meer zoals het hoorde te lopen, aan het einde van de dag loopt die tot wel 180 seconden voor. Weten jullie een betrouwbaar adres in de buurt van Blaricum waar ik de cosmic kan laten service/repareren?

Daarnaast was ik ook benieuwd op wat voor band deze Cosmic origineel is geleverd, ik zie ze ook wel eens langskomen op een stalen band maar weet niet of dit origineel Omega is. Het lijkt mij wel leuk om het horloge een nieuwe look te geven. Hebben jullie soms leuke suggesties?

Uiteraard horen hier de plaatjes bij :slight_smile:

10 likes

Werden zowel op staal als op keer geleverd. Deze lijkt me sowieso niet origineel maar is vrij makkelijk op de achterkant te zien. Wat er lekker draagt is een beads of rice bracelet. Zijn erg lang gebruikt en als je de juiste aansluiting hebt ziet het er mooi uit. Succes.

2 likes

Weinig verstand van de originaliteit van de band, maar het is een mooi horloge en verdient het om zowel gedragen als geserviced te worden!!

1 like

Hey Arnoud,

Bedankt voor je reactie, de band is zeker niet origineel, die heb ik zelf op laten zetten. Het horloge verder naar mijn weten wel. Al denk ik dat de maat eerder 19 dan 20 hoort te zijn.

Bedankt Niels, dat gaat zeker gebeuren :smiley:

Fantastisch mooi horloge en een mooi eerbetoon om te dragen.
Een Seamaster zou goed staan op een Tropic band, hoewel dit model ook een mooi roodbruin hagedissenleren bandje zou kunnen hebben, ook een knipoog naar de periode :+1:

1 like

Heel mooi horloge. Zeker de moeite van een servicebeurt waard.

1 like

Persoonlijk zou ik het fotoboek in duiken! Op wat voor band droeg je opa hem?

Het lijkt inderdaad een 19mm te zijn, ik hoop eigenlijk op 18 voor je daar er op 18 veel meer bandkeuze is. Met een meetlint is dit natuurlijk even eenvoudig op te meten. De ruimte tussen de lugs is immers ook de bandmaat.

Heel veel succes met de zoektocht! Pracht horloge.

2 likes

Vwb service, kijk eens hier: Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie:
Succes! En een mooi horloge :ok_hand:t2:

Dit kan heel mooi zijn :ok_hand:t2:

1 like

Dat is een hele toffe! Heb inmiddels een horloge maker in de buurt gevonden. Bedankt voor de tips, zal een foto maken wat het geworden is :slight_smile:

2 likes

Mooi horloge, met of zonder de speciale betekenis die het voor je betekent. Dit verdient een heel mooi bandje. Ik zou persoonlijk voor leder gaan. Als je eens kijkt bij molequin heb je op 19mm 100+ mogelijkheden. Bijvoorbeeld ook de ondertussen erg bekende rivière die mooi zou staan.

1 like

Leuk! Doen👍 Zeer benieuwd

1 like

Een beetje late reactie, maar mooie Cosmic en gaaf dat ie van je opa was, natuurlijk.
Ik heb er ook een. Deze was van de opa van mijn vrouw.
20220416_163338

Ik draag 'm ook op een (paar jaar geleden nieuw aangeschafte) lederen band. Vind dit eigenlijk wel mooi staan. We kregen 'm destijds met zo’n rekband. Maar die was heel slecht en ik vond 't überhaubt een veel minder mooie combi. Ik dacht eigenlijk, uit m’n hoofd, dat de lugwidth 18mm was. Maar kan het nu even niet checken… :thinking:

Ik heb mijn horloge een paar jaar terug laten servicen door Kalle Slaap van Chronoglide, in Grootschermer (Noord-Holland, regio Alkmaar/Hoorn), naar volle tevredenheid. Kalle heeft voor mij al meerdere horloges geserviced en is een uiterst kundige en vriendelijke kerel. Maar goed, ik las dat je al iemand op het oog hebt, dus dit komt vast goed! Veel plezier met je mooie horloge, in ieder geval nog en houd ons op de hoogte!

2 likes

Bedankt voor je reactie! Jouw Cosmic ziet er ook nog prachtig uit! Ook leuk dat die uit de familie komt . Hij is denk ik echt 19mm, net even gemeten.

Ik heb inderdaad via meerdere forumleden balanced watches als tip gekregen, helaas is deze verhuisd van Bussum naar Friesland maar dat is op zich geen probleem.

@Colnago ik zal even gaan kijken op de site voor een mooi bandje, bedankt voor de tip. Die blauwe leren band staat echt fantastisch!

2 likes
1 like