Seamaster de Ville

Goedendag, Ik ben erg benieuwd of iemand mij zou kunnen zeggen of de Omega Seamaster de Ville die in mijn bezit is echt of fake is.
Ben ook erg benieuwd waar ik dat aan zou moeten kunnen zien, mijn laatste vraag, hoe krijg ik de kast open?

3 likes

Hij is echt. :+1:
Dit is een frontlader. Dat wil zeggen dat bij deze kasten het uurwerk er aan de voorkant uitkomt. Eerst (met perslucht of een glasklauw) het glas eruit, dan kun je het uurwerk eruit halen.
Maar dat zou ik vooral aan de professionals of gevorderde amateurs overlaten.

10 likes

Zoals @flowert al zei: echt. Opmaak correct, juiste S van Seamaster, Swiss made met aan weerszijden -T voor de aanduiding dat er tritium is gebruikt voor de lichtgevende markers en wijzers.

5 likes

Keurig horloge. Het meeste is al gezegd. Ik zou er zelf niet aan beginnen, kans op schade is groot zonder de juiste ervaring. Als het uurwerk een service nodig heeft dan kan ik dit eventueel voor u doen. Ik werk wekelijks aan dit soort Omega’s.

3 likes

Dank voor je antwoord, het is dus wel de moeite waard hem te laten repareren.
Ik vermoed dat de opwindveer defect is.

1 like

Want?

Mooie Omega! In onderstaand topic kun je zoeken naar horlogemakers met een goede HF recensie.
Daar vind je @Lieuwedv die je hierboven aanbood het horloge na te kijken ook.

Ga in elk geval nooit naar een juwelier! Die zijn enkel goed in reparatie van sierraden en sommigen kunnen nog net een batterij van een quartz horloge vervangen al heeft mijn dorps juwelier in het verleden het al voor elkaar gekregen om zelfs dat te verkloten.

2 likes

Beter niets doen met het horloge voordat je 'm weg brengt of opstuurt. Ook niet proberen op te winden…

Dat is wel erg generaliserend. Er zijn juweliers met eigen atelier die uitstekend werk leveren, maar de meeste juweliers werken gewoon met een vaste horlogemaker waar ze hun reparaties naartoe brengen. De horlogemakers hier leven ook echt niet alleen van werk via het HF.

1 like

Of met de juiste Omega tool :sunglasses:. Als het goed is staat er ergens op het achterdeksel “tool 107” of dergelijke, dit is de juiste Omega tool om het glas er af te halen.

Dan zou ik een full service overwegen bij een erkende Omega horlogemaker, zo is het horloge ook weer waterproof na de service, met nieuw orgineel glas, nieuwe kroon, enz… Kost wat, maar dan ben je weer jaren gerust en met een garantie van 24 maanden.

Dat is volgens mij niet het geval bij dit model. Het staat wel op de Dynamics en Cosmics met frontladers

1 like

Voor de Cosmic 2000 heb ik zelf een tool moeten 3D printen… was bij Omega niet meer te verkrijgen.:sunglasses: Maar die is helemaal anders natuurlijk.

Zou kunnen dat het hier niet op staat, eigenaar kan dit beter zien dan wij op dergelijke foto. :grin:

1 like

Dacht ik ook. Ik heb een Seamaster de Ville met dezelfde kast. Horlogemaker Jan Ubels had hem vlot open. Volgens mij ging de bezel met glas er af.

6 likes