Seamaster only II

Aruba :aruba:

12 likes

Ha! Ik begrijp je vraag.
Het verschil zit in de 36 en 41 mm variant.

Hier de Omega 300 SMP ref. 212.30.36.20.01.002 (de 36,25 mm midsize variant) en de 212.30.41.20.01.003 (de 41 mm variant). Beiden hebben het 2500 uurwerk.

Op het eerste gezicht is het onderscheid slechts de diametergrootte en twee millimeter in de lug-breedte.
Verder ontbreekt er rechts van het datumvenster van de midsize, de 3-uurs lume indice.

15 likes

Bedankt voor je duidelijke verhaal, toegelicht met de foto’s!:+1:t3:

1 like

Die midsize had ik eerder en draagt op 17 cm pols prima. Sinds ik ook een 41 aan de collectie heb toegevoegd, draagt mevrouw Roc de 36 :sunglasses:

Ik moet zeggen dat het rubber subliem staat op jouw SMP :ok_hand:t3:! Heel gaaf!

2 likes

Bandje staat heel goed :+1:t3:.

Ja, de Seamaster in 41 of 42 mm dragen vrij groot.
Maar die van jou staat je goed hoor.
Heb je de 41 of 42 mm?

Voor mij is 41 mm echt de max om mijn 17 cm pols.
En een 36 mm draagt ook geweldig moet ik zeggen.

1 like

De nieuwe seamaster met de waves dial is altijd

:hugs:

2 likes

Is deze band in combi met de vouwsluiting iets of wat makkelijk af te stellen

Bedankt voor je reactie. Wat is je polsomtrek als ik vragen mag?

7 likes

Hele mooie collectie Seamaster👌
Ik denk dat tot een polsomtrek van 17 / 17,5 cm een 36 mm prima staat!
Gewoon eens proberen en passen.
Helaas is Omega gestopt met deze maat.

1 like

Voor mijn Omega Seamaster ref. 212.30.41.20.01.003 heb ik een sluiting gekocht met micro-verstelbare afstelling.
De reden was dat op de standaardsluiting er slechts een “dive-extension” als verlening mogelijk is en ik toch merkte dat af en toe de band wat strak aanvoelt aan het eind van de dag of in de warmere periodes. Hoe fijn is het dan om een of twee millimeter te kunnen verstellen :smiley:?

On-line op zoek gaan en gisteren kwam de sluiting binnen.
Omega heeft een specifieke sluiting die past op de (9-delige) stalen band van deze SMP.
Voor de geïnteresseerden dit is Omega part 117STZ001154.

Het verwisselen van de sluiting is zeer eenvoudig.
Enige wat je nodig hebt is een (goede) schroevendraaier.

Tijdens het wisselen zag ik nog wat verschillen tussen beide sluitingen.
Afgezien dat de verstelbare sluiting wat dikker en langer is, zag ik ook dat de hoeken van de nieuwe sluiting wat fraaier zijn afgewerkt.
Met name op het deel wat tegen de pols aanrust is deze dit een stuk minder scherp. Niet dat ik ooit last of hinder van heb gehad van de scherpere randen, maar toch een verbetering met de nieuwe sluiting.

Doordat de nieuwe sluiting wat langer is, heb ik een half-link verwijderd.

De verlenging door de micro-verstelbare sluiting is ongeveer 9 mm.

Ook de vouw-sluiting valt net is prettiger. Misschien komt dat door de dikte.

Helaas zijn deze sluitingen niet beschikbaar voor de SMP 36mm modellen, anders had ik die ook besteld. Hier nog wat plaatjes met de nieuwe sluiting om de pols.

17 likes

14 likes

2 likes

15 likes

Deze gisteren voor t eerst gedragen

17 likes

11 likes

5 likes

4 likes

6 likes

Xpost

11 likes