Ik overweeg de aanschaf van dit mooie model horloge. Ik weet van mezelf dat ik wat moeite heb met horloges die nieuw of zgan zijn dus daarom kijk ik naar gebruikte modellen. Ik heb de voorkeur voor zwart of wit en tegen een redelijk prijs.
Eentje die in die categorie valt (via chrono24) staan hieronder. Kunnen jullie me helpen door aan te geven wat de nadelen / slechte kanten / minpunten zijn van dit horloge? Ik ben me een beetje aan het oriënteren en ik wil geen gat in de knie vallen uiteraard.
Minpunten die mij al opvallen: bezel niet heel mooi, niet gegarandeerd waterdicht, kast ws ook niet je-dat, geen doos en geen geboortejaar bekend. Pluspunten: prijs, redelijk gebruikt dus geen zorgen over nieuwe krassen. De band is met 19cm lang genoeg voor mijn pols.
Als input is welkom want ik ben een echte newbie op dit vlak, dank alvast!
Nieuw poging van mijn kant, mannen en vrouwen: ik ga morgen deze planet ocean passen en bekijken. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Hij is 16 jaar oud dus ga iig vragen naar onderhoud historie. En de band is niet origineel, de gesp volgens mij wel. En ik heb het idee dat ie vrij duur is maar dat is meer op basis van andere stukken bij die juwelier.
En nog een vraag: als ik uitgekeken raak op de bezel is die dan makkelijk te vervangen?
Prijs is echt fors, zeker zonder stalen band.
Beurtje is ook zeker belangrijk want zijn vrij prijzig voor co-axial.
De eerste reeks PO’s had een blauwe gloed op het glas dus als deze er niet meer is, is vermoedelijk de AR coating eraf gepoetst of glas vervangen.
Bezeltje vervangen bij deze is volgens mij niet heel eenvoudig. Zelf nooit aangedurft, wel bij andere horloges.
Ik zou even wachten nog en eentje op staal kopen voor betere prijs.