Seamaster only III

Er zijn 3 generaties:

2005:

2011:

2016:

Binnen die generaties zijn er nog veel verschillende varianten.

8 likes

Top, bedankt voor deze uitleg.
Ga mij er morgen eens verder in verdiepen :+1:t2:

1 like

Als je de jaartallen zo er langs ziet staan vraag je je toch af waarom we nog steeds geen nieuwe generatie hebben.

Misschien dat de ultra deep de ‘nieuwe’ had moeten zijn, of het gebrek aan nieuw uurwerk speelt mee.

2 likes

Die schijnt dit jaar nog te komen volgens sommige bronnen….

2 likes

Hetzelfde geldt overigens voor de 300M

2 likes

Heb ik gezien, en vind ze echt niet in balans met de kast/banden. Ik gok er eerder op dat dit een zijlijn design wordt zoals de speedmaster 38mm.

2 likes

Ik heb er sowieso weinig vertrouwen in dat de nieuwe PO iets gaan worden. Omega moet gewoon een reissue uitbrengen van de 165.024. Graag zonder faux patina, gepolijste center links en glazen caseback. Dat zou een verkooptopper zijn denk ik

1 like

Dat zou heel tof zijn, weg met het glanzend keramiek, en terug naar de echte toolwatch. Ik verwacht alleen dat Omega geen toolwatch prijzen meer rekent, en dat de nieuwe generatie snel richting de 10.000 gaat en dat is voor mij te veel.

2 likes

Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd erg gecharmeerd ben van de Planet Ocean 39,5 mm (generatie 3). Mede door de foto’s van @pasd .
Ben alleen benieuwd of ik hem niet te dik zou vinden om de pols…

1 like

Dat was ook echt wel een twijfel geval voordat ik deze kocht.

Maar de dikte komt ook door de extra mm van het domed glas en de case back maar die valt natuurlijk mooi weg in je pols .
Uiteindelijk heb ik geen last van de dikte en de mid-case is gewoon prachtig vallend.

9 likes

@pasd Dank voor de info! Goed om te horen. Hoe draagt dit vergeleken met je 214270 en de 14060 en 114060 die je hiervoor had?

1 like

De 14060 is gewoon een lichtgewicht in vergelijking met deze PO. maar dat komt natuurlijk ook door holle endlinks en " blikken sluiting"

De 114060 is wat betreft gewicht denk ik wel gelijk.

Maar daar kreeg ik net niet de juiste klik mee ook al had deze natuurlijk wel die massieve bracelet met glide lock.
Mijn Explorer in 39mm is echt een topper die denk ik nooit meer weg gaat met zijn matte plaat.

6 likes

@pasd En hoe verhouden ze zich tot elkaar qua afmetingen en feeling om de pols? Volgens mij is de lug to lug afstand van de PO best kort

1 like

Ik denk wel het kortste van alles wat ik gedragen heb.
En staat wat mij betreft prima op mijn 17cm pols. Maar voelt niet wiebelig ofzo en blijft prima op zijn plek zitten ook als de band iets losser zit.

Om nog terug te komen op de 114060 die was mij net te grof met zijn dikke lugs de PO is wat sierlijker.

Hier nog even een zijaanzicht van de Explorer en de PO.

En van bovenaf :wink:

7 likes

Die Explorer is echt heel mooi! En dat van een niet-Rolex-fan :slightly_smiling_face: Zeer cool!!

1 like

Ben ook nog steeds happy met mijn 39 explorer
Draagt gewoon fijn

1 like

Dank voor de foto’s! De 214270 heb ik al en de PO 39,5 gaat misschien de volgende worden…

1 like

Ja lekker man het is echt een tof duo zo.

1 like

Helaas niet van mij maar toch de moeite om even te posten

13 likes

Heerlijk in dat groen :ok_hand:t2:

2 likes