Er zijn 3 generaties:
2005:
2011:
2016:
Binnen die generaties zijn er nog veel verschillende varianten.
Er zijn 3 generaties:
2005:
2011:
2016:
Binnen die generaties zijn er nog veel verschillende varianten.
Top, bedankt voor deze uitleg.
Ga mij er morgen eens verder in verdiepen ![]()
Als je de jaartallen zo er langs ziet staan vraag je je toch af waarom we nog steeds geen nieuwe generatie hebben.
Misschien dat de ultra deep de ‘nieuwe’ had moeten zijn, of het gebrek aan nieuw uurwerk speelt mee.
Die schijnt dit jaar nog te komen volgens sommige bronnen….
Hetzelfde geldt overigens voor de 300M
Heb ik gezien, en vind ze echt niet in balans met de kast/banden. Ik gok er eerder op dat dit een zijlijn design wordt zoals de speedmaster 38mm.
Ik heb er sowieso weinig vertrouwen in dat de nieuwe PO iets gaan worden. Omega moet gewoon een reissue uitbrengen van de 165.024. Graag zonder faux patina, gepolijste center links en glazen caseback. Dat zou een verkooptopper zijn denk ik
Dat zou heel tof zijn, weg met het glanzend keramiek, en terug naar de echte toolwatch. Ik verwacht alleen dat Omega geen toolwatch prijzen meer rekent, en dat de nieuwe generatie snel richting de 10.000 gaat en dat is voor mij te veel.
Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd erg gecharmeerd ben van de Planet Ocean 39,5 mm (generatie 3). Mede door de foto’s van @pasd .
Ben alleen benieuwd of ik hem niet te dik zou vinden om de pols…
Dat was ook echt wel een twijfel geval voordat ik deze kocht.
@pasd Dank voor de info! Goed om te horen. Hoe draagt dit vergeleken met je 214270 en de 14060 en 114060 die je hiervoor had?
De 14060 is gewoon een lichtgewicht in vergelijking met deze PO. maar dat komt natuurlijk ook door holle endlinks en " blikken sluiting"
@pasd En hoe verhouden ze zich tot elkaar qua afmetingen en feeling om de pols? Volgens mij is de lug to lug afstand van de PO best kort
Ik denk wel het kortste van alles wat ik gedragen heb.
En staat wat mij betreft prima op mijn 17cm pols. Maar voelt niet wiebelig ofzo en blijft prima op zijn plek zitten ook als de band iets losser zit.
Om nog terug te komen op de 114060 die was mij net te grof met zijn dikke lugs de PO is wat sierlijker.
Hier nog even een zijaanzicht van de Explorer en de PO.
Die Explorer is echt heel mooi! En dat van een niet-Rolex-fan
Zeer cool!!
Ben ook nog steeds happy met mijn 39 explorer
Draagt gewoon fijn
Dank voor de foto’s! De 214270 heb ik al en de PO 39,5 gaat misschien de volgende worden…
Ja lekker man het is echt een tof duo zo.
Heerlijk in dat groen ![]()