Een van de wijzers van de chronograaf beweegt niet en dus stuur ik hem voor onderhoud op en dat duurt heel lang bij vintage horloges en die moeten kennelijk altijd naar Zwitserland opgestuurd worden. Nou, gelukkig heb ik nog wel wat horloges liggen en kan ik nog zien hoe laat het is.
En zo zag het horloge eruit na het onderhoud? Is hij toen ook gepolijst, aangezien ze dat standaard doen tenzij je aangeeft dat niet te wensen?
Het horloge is niet gepolijst bij de revisie. Alleen het uurwerk heeft een onderhoudsbeurt gehad.
Echt n fantastisch horloge
Jammer dat het zo lang duurt. Dit is wel bekend van de vintage afdeling van Omega. Staat zo maar 9 tot 12 maanden voor. Eerst gaat het van de winkel naar Omega Brussel, en die beoordelen het horloge. Veelal wordt een vintage als dit snel doorgestuurd naar de vintage afdeling in Zwitserland. Misschien is het een goed idee om nog even contact op te nemen met die afdeling, als je nog specifieke wensen hebt voor wat betreft het (niet) vervangen van de originele vintage onderdelen. (dial, wijzers, bezel). Zou zonder zijn wanneer de vintage onderdelen nog in mooie vintage staat zijn dat Omega er gloednieuwe service parts in zet. Vaak zijn de serviceparts ook niet hetzelfde als de vintage; denk aan superluminova maar ook aan een andere font op de bezel. De waarde van je vintage horloge kan zomaar halveren doordat er service parts op zitten.
Weet niet of het veel uithaalt als Omega zelf vind dat het niet naar hun standaard is om het niet te vervangen. Je krijgt iig de vervangen onderdelen terug dus het is ook niet dat je het niet terug kan draaien.
Blijft mooi om deze te zien ![]()
Veel draagplezier!
Ik wil wel dat het er identiek uit blijft zien of beter. Ik wil geen witte wijzers ter vervanging van gekleurde bijvoorbeeld. Maar al krijg ik de onderdelen terug, ik kan ze zelf niet monteren helaas.
Dat is met 99% zekerheid wel wat er gaat gebeuren nu het bij omega ligt.
Ik heb ze dus twee mail geschreven dat ik dat echt niet wil. Hopelijk gaat dat goed.
Lijkt mij met z’n 41 mm ook echt de perfecte gada! Veel plezier ervan!
Is dat een Forstner/Uncle band?
Uncle Straps inderdaad! Zit enorm comfortabel, en ik heb zeker profijt van de quick adjust functie op deze sluiting. De originele band en een Zealande rubberen band erbij geven me meer dan genoeg opties om te spelen met uitstraling.
Nogmaals dank aan Amazon voor het prachtige horloge!
Ja mooi totaal pakketje zo!