Seamaster only III

8 likes

Kleine NA waar ik geen topic voor wil aanmaken.

Afgelopen week een mooie 2230 opgehaald via het forum. Was niet de planning eigenlijk, maar ik let wel op aanbod aan sword hand seamasters van deze generatie waarbij de netheid van de kast voorop staat. De 2254 is wat lastiger lijkt het, maar dit een alternatief. Zeker zo via het forum. En wat voor een met die plaat! Je denkt dan toch wel aan de bezel vervangen om een ‘2254’ te creëren, maar dat was voorlopig eigenlijk snel over. Heel mooi zo met de witgouden bezel.

En wat is deze generatie seamaster toch lekker dun en kort, niet het bordje op je pols gevoel.

Hij heeft de timegrapher van m’n buddy al gezien en het was wel vrij duidelijk dat er onderhoud nodig is. Gaan we begin volgend jaar doen.

De originele band is de speedy stijl, maar ik mis toch wel snelverstelling. Als ik het google is dat realiseerbaar, maar vrij prijzig.

Dus nu wat met bandjes rommelen die ik had liggen. Vooral nato’s, rubber wat ik voor m’n moonswatch had, een cheap mesh (die wel vouwgesp heeft en traploos verstelbaar is) en een kopie van de omega mesh (niet op niveau afgewerkt en mag er echt niet ‘echt’ op, maar geeft wel redelijk beeld van hoe het draagt met de dikke vouwgesp).

Favoriet zijn denk ik groene nato, rubber of de nntd nato.

14 likes

8 likes

Jammer dat de deal door is gegaan :sob: voor mij, maar evengoed gefeliciteerd :partying_face: en veel plezier van uw aanwinst!

3 likes

Blijven kijken, komt vast wel een vergelijkbare gelegenheid voorbij. Ik kan iets uit deze reeks iedereen aanbevelen zolang je een nette treft, soort best of both worlds tussen youngtimer/klassieker en nieuw.

2 likes

Wat vinden we van deze nieuwe AT kleur?

14 likes

Wel leuk eigenlijk. Betere release dan die bonte piloten speedy m.i.

1 like

2849-13SC

12 likes

Mooi hoor, bij inzoomen lijken de wijzers iets verweerd.

1 like

Mis een beetje de zwarte keramische kast zoals bij de PO bij deze kleur.

Tja, 1958 maar ik zal mijn magic powers er eens op loslaten. Wie weet wat eruit komt!

Zou het niet origineel zo gesatineerd zijn?

7 likes

8 likes

Peter Blake 2254.

15 likes

Kijk dan!
Wat een band is dit!

12 likes

16 likes

Forstner?

2 likes

Zeker. Echt een top band.

3 likes

Ik heb de O type op de Seamaster
En een flatlink op mijn Speedmaster FOIS

:ok_hand:

1 like

18 likes

Zijn deze banden echt een goed alternatief voor de originele tramrails-band? Ik bedoel zitten ze goed (geen gewiebel) en met een goede sluiting?

1 like