Seamaster only!

staat prima, maar dan wel een stalen mesh van omega (430 euro bij de AD voor de oude versie van de afbeelding hieronder)…

11 likes

Heb je foto van de sluiting? 430 valt reuze mee maar net voor dikke 400 aan rubber en NATO besteld😂

die heb ik wel, ik heb deze band namelijk op mijn watchco sm300.
gebruikt en op eBay vragen ze overigens meer voor deze band maar hij is dus nog gewoon te bestellen.
Sluiting werkt als de “seatbelt” in een vliegtuig, een erf makkelijk systeem. ik zal zo even foto’s maken en in deze response droppen.

4 likes

In principe moet elke Omega dealer en service centrum dit onder garantie verhelpen. Ze kunnen hooguit een vergoeding voor de portokosten vragen als zij het product niet verkocht / geleverd hebben.

Bij Omega op het intranet even gekeken of dit al aangegeven wordt bij de technische adviezen, nee nog niets over geplaatst. Maar een sluiting die niet betrouwbaar functioneert mag gewoon niet. Ook niet het verhaal van voorzichtig de knopjes in drukken bij het openen is niet de opzet van de sluiting > moet gewoon onder alle omstandigheden functioneren.

2 likes

Gave band. Ik ga er eens over tobben

1 like

Ook S&C wist nog van niks. Heb ik bij BMW ook al eens meegemaakt, motor liep in de soep … pas nadat de halve wereld er last van had kwam er een melding en terugroep.

Op Omegaforums staan er wel ook al meldingen over. Hier een voorbeeldje:

https://omegaforums.net/threads/seamaster-clasp-button-issue.110406/

Het is dus niet helemaal uniek.

Bij mij was het ‘drukkertje’ naast het veertje geschoten, volgens de horlogemaker bij S&C zijn de toleranties nogal klein en dat kan dus gebeuren aldus zijn waarneming. Het veersysteem werkt verder prima. Ze hebben mijn sluiting de eerste keer compleet uit elkaar gehaald en opnieuw gemonteerd. Desalniettemin heb ik het nu voor de tweede keer meegemaakt en dus gevraagd om een nieuwe sluiting.

17 likes

Zonnetje gepakt! :sunny:

21 likes

Kan iemand mij vertellen of dat uitstekende stukje in de band zit of vast aan de kast?

4 likes

Dit zit vast aan de band.

4 likes

In de band als los stuk volgens mij

3 likes

Snelle Google ronde “omega aqua terra rubber bracelet” leert me dat het een onderdeel van de band is, dus niet aan de kast vastzit. Zeker weten doe ik het niet.

Oké. @Wannawatch en @daymio waren ook al aan het typen. We zijn het eens. :wink:

2 likes

Bedankt alle voor de snelle antwoorden, kon het niet zo snel vinden :+1:

1 like

Seamaster 120 op BOR

7 likes

Er is ook zn soort bandenwissel tang van bergeon.
Zou dat fijn werken?
En hoe is jou ervaring mbt kwaliteit en robuustheid van de pushpins van de seamaster?

late reactie achteraan trouwens😂

1 like

Ken mensen die erbij zweren. Ik heb het ook geprobeerd maar ik vind de Bergeon 6767 telkens weer het meest praktische, als je er een beetje handig mee bent is een bandwissel een fluitje van een cent. Ben de meeste tijd bezig met het plakband. :sunglasses:

De pushpins van Omega staan er volgens mij om bekend dat ze top zijn. Maar hier kan @Horloge24 wellicht een beter antwoord op geven, die kent ook de kwaliteit van andere pennen.

1 like

Oké. Dank je. De Bergeon 6767f heb ik. Voor tape zal ik wat beter moeten hebben aan jou filmpje te zien. Pinnen lijken mij zn beetje zelfde als Breitling te zijn

Filmpje? Ik maak geen filmpjes en ik gebruik gewoon (kantoor)plakband. Werkt prima.

1 like

Mijn plakband was dat spul waar je sinterklaas cadeautjes mee inpakt.

Eindelijk weer een smp

24 likes