Seamaster only!

Je hebt gelijk. Dit is eerlijk gezegd ook het minste bandje. Het is de “Jeffersonia” uitvoering. Ik ben al een tijd op zoek naar de achtergrond en hoe dit zit en nog niets kunnen vinden. Hij is 100% origineel en het aardige is dat de grijs/zwarte achtergrond een beetje “meeschitterd” als je hem beweegt in de zon omdat de wijzerplaat natuurlijk niet 100% exact recht is.

1 like

Goed om te zien dat het bandje weer in gebruik is.

1 like

Nee, deze is 41mm en bij de titanium uitvoering is de lunette ring inderdaad geborsteld

1 like

En waarschijnlijk ook geen aluminium maar titanium ring in de bezel?

2 likes

Volgens mij is de ring inderdaad ook van titanium, maar weet het niet zeker. Kan ook gewoon staal zijn, want hij heeft wel een iets andere tint. Hij is in ieder geval zeker niet van aluminium.

1 like

Ziet er duurzamer uit dan de andere uit die tijd, je had wel modellen met een electric blue dial en gepolijste ring, maar dan was de kast ook in staal.

Knap horloge

2 likes

Ik heb de stalen quartz versie ook gehad, en daarvan is de gepolijste ring zeker van staal

7 likes

Spijtig dat die titanium versies steeds automatisch waren.

Heb je geen fotos van beide zij aan zij?

1 like

Wat lijkt het horloge dan klein op die foto’s, ik zou zweren dat het de midsize was. Of heb je boomstammen van polsen?

Ik ben in de markt voor de midsize ‘Bond’ versie met gepolijste lunette ring, omdat er helaas geen vrij beschikbare versie met geborstelde ring is. Er bestaat alleen een zeldzame Japanse uitvoering met geborstelde ring.

1 like

Mijn linkerpols heeft de bescheiden maat van 19,2cm :wink:
Belangrijker ivm horloges is dat mijn polsen plat en breed zijn (geen obese polsen).

2 likes

Na 5 weken was ie gisteren eindelijk binnen, de zwarte OEM strap. Meteen erop gezet voor een andere look.






Wat dikker dan bv. een Zealande. Wel lekker soepel en Omega en Seamaster op de keepers. :+1:

20 likes

Fantastisch mooi horloge

1 like

Het staat die witte prima! :ok_hand:

Die band is een succes hè? Althans dat vond ik wel. Deze Omega rubberen band is een klasse apart, zo merk ik nu ook als het vergelijk met de Tudor Pelagos rubberen band. Die is anders, minder mooi … maar goed, da’s ook een echte toolwatch. Als het maar functioneel is. :wink:

Ik knap telkens weer af op de goedkoop ogende sluiting. Verder wel oké geloof ik.

2 likes

Dit is toch echt wel een topper.

Mooie strakke band, kast niet te dik en lekkere witte wijzerplaat met opgelegde indices.

Ik zeg een blijvertje.

21 likes

Prachtig! Dat contrast :star_struck:

1 like

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/b/6/ab65a8f4cf388db106aba3948596aa0b8d8fe199.jpeg

Commentaar overbodig…

…wellicht wel een rubberband erbij? :thinking:

18 likes

Zoo mooi, die witte versie :star_struck: :heart_eyes:

1 like

Sorry, nee heb ik niet, maar ze zijn uiterlijk nagenoeg hetzelfde. Titanium draagt alleen heel anders, veel lichter, en voelt prettiger aan op de huid.

1 like

Hij blijft mooi in het zonnetje :sunglasses:

14 likes

Ik twijfel steeds meer om de stalen band erbij te halen. Heb je meer foto’s :slightly_smiling_face: