Seamaster only!

Zwart op rubber :heart_eyes:

Vandaag deze om de pols gehad, vanmiddag telefonisch tot een deal kunnen komen en vrijdag de nieuwe Seamaster ophalen!:heart_eyes:

17 likes

Mooi model, heel veel value for money. Toevallig gisteren voor het eerst in het echt gezien. Een collega had net de blauwe versie gekocht. Het is wel een tonnetje vergeleken met de vorige versies, maar het uurwerk maakt dat ruimschoots goed.

6 likes

Dank je wel!
Erg blij mee ook, mijn eerste ‘dure’ horloge maar de kwaliteit spat ervan af.
Kon niet wachten dus gisteren al opgehaald, binnenkort maar eens een NA.

2 likes

Ik vond het formaat ook heel erg meevallen. De diameter is groter dan mijn sub, maar door de korte en smalle lugs draagt hij kleiner. Ook geschikt voor smallere polsen dus.

Even lekker crossposten!

9 likes

Fijne dag gewenst :sunny::sunny:

8 likes

Omdat het draaipunt van de bandaanzet bij de laatste uitgave verplaatst is naar de “pushpins” i.p.v. aan het einde van de eerste schakels. Dit scheelt met t.o.v. het voorgaande model wel zo’n 6 a 8mm netto extra winst “lug to lug”

7 likes

5 likes

Nieuwsgierigheidsvraagje. Gebruikt omega op de SMPc nu verschillende kleuren lume? Of lijkt dat maar zo op de foto’s.

Nee dat is zo de bolle indices zijn blauwer, de randen van de skeleton wijzers ogen groener.

1 like

Zou het zoveel verschillen?

Bij sommige horloges ( bv. Rado D-Star op staal) was het zelfs nog wel meer. In geval van laatste versie SMP t.o.v. het voorgaande type denk ik dat 6mm zeker aan de orde is. De diameter is niet perse groter, maar optisch lijkt het horloge langer, en is het eigenlijk (netto draaipunt tot draaipunt) ook.

1 like

Ook bij deze steken de eerste schakels buiten de “lug to lug” maat. Netto kan je er daardoor zeker 4, mss 6mm bij tellen. Heb je een grote polsomtrek, dan maakt het geen reet uit. Maar als de pols wat smaller is, dan kan het nog wel eens minder mooi staan, doordat de tweede schakel nogal haaks op de eerste gaat staan. Met als gevolg dat je tegen de “dikte kant” van de schakel zit te koekeloeren.

Mijn twee centen.

Die datum op 6 is IMO net een heel grote verbetering tov de datum op 3 van de vorige generatie :sunglasses:
Dial is veel meer in balans.

Al was geen datum natuurlijk nog beter geweest :wink:

Op foto’s is dit toch wel een héél héél vet horloge :heart_eyes:

Wil hem zeker nog IRL zien tov de zwarte … maar ik denk dat dit een kanshebber is om mijn 3-piece Omega collectie te vervolledigen :wink:

1 like

Als Omega dat afgrijselijk heliumkleppie wegwerkt, en die witte in 38mm maakt (mogelijks mét geborstelde alu bezel), dan zou ik overstag kunnen gaan.

Hij is mooi he :ok_hand:

22 likes

Crosspost

4 likes