Seamaster quartz

Goedemorgen,
Ik heb een paar vragen over mijn Seamaster Quartz.
Ten eerste wil ik graag weten of deze echt is en ten tweede, er zit een band aan die volgens mij niet origineel is, welke band hoort hier origineel aan of adviseren jullie?

Dank…

1 like

Horloge ziet er correct uit, geen volledig gouden gezien het stalen deksel. De band is zeker niet origineel.

1 like

FS waren aftermarket banden. Zou er een mooi leren bandje op zetten. Zie geen reden om te twijfelen aan de echtheid van het horloge. Deksel openen en checken of er idd een Omega 1430 in tikt kan je laatste twijfel wegnemen.

1 like

Dit model kwam ook met metalen band, maar deze was geintegreerd, zoals op foto.
De jouwe kwam op leder.

1 like

Ik moest even twee keer kijken of de band niet klopt, of dat alleen de buckle er niet bij hoort. Hij heeft namelijk iets weg van een Omega 1093 band, maar die heeft wat langere en bredere middenschakels.

Maar goed, op een leren band is dit natuurlijk ook prima. :+1:

Dank voor de info.

Zijn quartz horloges ook goed te repareren?
Die van mij loopt als hij in de kast ligt prima maar zodra hij om de pols gaat of veel te langzaam of veel te snel.

Zou iemand mij kunn3vertellen welk type batterij er in hoort?
Zijn quartz horloges ook goed te repareren?
Die van mij loopt als hij in de kast ligt prima maar zodra hij om de pols gaat of veel te langzaam of veel te snel.

Zou iemand mij kunn3vertellen welk type batterij er in hoort?

Daarnaast moet het natuurlijk ook de moeite waard zijn om hem te laten repareren qua kosten bedoel ik.

Op voorhand dank.
Daarnaast moet het natuurlijk ook de moeite waard zijn om hem te laten repareren qua kosten bedoel ik.

Op voorhand dank.

Daar gaat een 373 batterijtje in.

Ook quartz heeft onderhoud nodig, maar ik denk dat ze hier gewoon een ander gangwerk insteken als je het bij Omega binnendoet.

De prijs is dan ook navenant, zal daar snel +350 euro zijn.

Correctie 550 euro

Ik dacht dat er een regelknop op het caliber zit, waarmee je de snelheid kan bijstellen. Misschien helpt dat al een beetje als je die regelt op het dagelijks dragen (maar een onderhoudsbeurt is beter) :slightly_smiling_face:

Dank, nog een advies waar dat het beste zou kunnen?

Dank

Hier een kaart met horlogemakers:

Succes :four_leaf_clover:

Ik weet niet hoe belangrijk dit horloge voor u is, maar de onderhoudskost via een Omega service net is duurder dan wat het horloge momenteel waard is, volgens mij en volgens hetgeen ik zie op Chrono24.

Als ze er dan ook nog eens een lederen band van hun (Omega) op willen zetten, dan ben je bijna 1000 euro kwijt.

Kijk dus even voor een andere horlogemaker dan Omega, maar 1 die aangeeft aan de onderdelen te geraken.
Dat 1430 caliber zou eigenlijk een ETA caliber 255.111 zijn, met als extra het Omega opschrift.

Dank je wel, dat vermoeden had ik al, wordt een dure business.