De laatste Longines en Vpc hebben geen sector wijzerplaat.
Ik zou op zoek gaan naar het echte spul. Vintage dus. Omega, Longines, Movado, iwc
Is wel een uitdaging. Ga je voor de snelle weg dan echt de Longines Heritage Classic. En de bovenkant lugs en bezel laten polijsten.
Zo’n halve 6 is onbegrijpelijk en lelijk. Wijzers te iel. Rest mooi idd!
Longines Heritage Classic Sector is, IMO, het enige juiste antwoord (met de Omega CK 859 van @Colnago een dichte tweede, maar niet binnen budget) Met 38,5mm perfect qua grootte (mijn polsen zijn 17,8 - 18cm), prima automatisch uurwerk, Longines een huis met geschiedenis, een prachtige plaat en te vinden binnen jouw budget. Wat wil je nog meer? Bij mij alvast mijn meest gedragen horloge.
Voor iedereen die klaagt over de zes, die kan er niet uit, want hij past in dit geval perfect in het ontwerp. Het verwijderen van de afgekapte zes zou een onevenwichtig en eerder vreemd ontwerp opleveren. Hadden ze daar gewoon een uurmarkering geplaatst, zou dat ook niet hebben geklopt in combinatie met de smalle seconds. En die ruimte kunnen ze natuurlijk niet zomaar leeg laten.
Wil je een horloge dat visueel kleiner draagt dan 38,5mm, ga dan voor de zwarte variant. Zelf vind ik die iets minder spannend en de zilveren, gebrushte ring en de geblauwde wijzes van de mijne vind ik mooier. Je kan het horloge ook iets dressier, eleganter maken door te doen wat @vierport hierboven suggereert.
Wil je dit horloge zonder de afgekapte 6 (en zonder het fijne kruis waar de bovenste lijn door de ‘G’ van Longines snijdt, voor sommige mensen ook iets dat beter kon of zelfs irriteert, voor mij ook absoluut prima en cfr. oorspronkelijk '40s design) dan kan je natuurlijk altijd ook ergens de LE van Hodinkee proberen opsporen. Zonder het kruis natuurlijk weer net iets minder “sector”.
De Arcagne waarvan sprake heeft ook geen afgekapte zes maar is qua ontwerp gewoon een schaamteloze kopie van de Longines. Naar de Raymond Weil horloges ben ik zelf al een hele tijd aan het kijken, heel mooi vormgegeven, zowel hun moon phase, de small seconds als hun chronografen. Ik wil ze heel graag eens in het echt passen. De sector met 39,5mm mogelijk wel wat te groot voor jou.
Succes alvast! Zeer benieuwd wat het gaat worden.
Dank voor uitgebreide deling van jouw visie! Ik ga ermee aan de slag…
Beetje out of the box, want geen centrale seconde, maar door die maanfase wel een beetje die look. Tikt verder best wat boxjes.
Ga je hem nog omdoen
Hij twijfelt
Wijzerplaat lijkt wel zalmkleurig. Ik dacht dat ie alleen in het zilver verkrijgbaar is.
Is hij idd. 35mm jammer dat hij geen schroefbodem heeft. En 35mm is net klein… wat vinden jullie?
Was bij dealer, wilde de band sparen.
Ziet er goed uit. Kan prima hoor
Dit type horloge mag best klein. Sowieso mooier dan te groot
De sector lijkt in de wijzerplaat gesneden(?) dat ziet er gaaf uit. Mooie wijzers ook
Perfect toch?