Seiko 10:08:42

Vaak gezien, maar nooit bij stilgestaan.
De Seiko modellen met wijzerstand 10:08:42.

Werd getriggered door online review van de nieuwe spb14x. Of meer een reactie van de redactie op een vraag of er ook foto’s konden worden gemaakt van de horloges met andere wijzerstand (Don’t ask why). Seiko stuurt de reviewmodellen blijkbaar toe met een geblokkeerd uurwerk, zodat altijd de 10:08:42 zichtbaar is.

Natuurlijk even zelf geprobeerd het Seikomoment te pakken te krijgen met een niet geblokkeerd uurwerk… Je moet toch wat in de vakantie.

13 likes

Oris wel eens gezien? 07:53:07 :grin:
image

8 likes

Esthetisch toch wat minder… :smirk:

1 like

Goed gelukt! Voortaan altijd maar op de Seikomanier? Esthetisch best verantwoord, … :wink:

Ik zie niet helemaal wat je bedoelt, heb je nog meer voorbeelden?

Gaat om de stand van de wijzers voor de foto’s

ja hoor :slightly_smiling_face:

image

lekker het topic verpesten met Oris plaatjes :smiling_imp:
Ik zie er trouwens wel ook een hoop die een uurtje vroeger staan :thinking: Wacht, ik laat er even een paar zien :

:clown_face:

6 likes

Hmm het is nog niet echt duidelijk, heb je nog meer voorbeelden?

4 likes

https://www.oris.ch/

:facepunch:t5:

1 like

:sob::face_vomiting:

Dan toch liever het Seikostandje

2 likes

Alle tekst op de wijzerplaat en datumvenster mogen niet door wijzers bedekt worden, maar ook mogen de wijzers elkaar niet bedekken natuurlijk. Daarnaast mogen de wijzers niet exact tegenover elkaar staan (bijv. 10 min over en 40 sec) of gespiegeld (bijv. 10:10uur) van elkaar staan. Allemaal om alles zo natuurlijk mogelijk over te laten komen en tegelijkertijd alles mooi in beeld te krijgen. In die zin heeft Seiko het beter begrepen dan Oris.

(Dit is mijn rough guess zonder de link uit de initiële post te hebben gelezen.)

Omega: 10.08:37 :thinking:

omega-horloge-seamaster-42mm-diver-300m-master-chr

1 like

10.08:37 ?

:sweat_smile: :clown_face:

Hoezo topic vervuilen? We houden hier toch van plaatjes?

@Lexie2797 bedankt. Zou je Julien misschien ook kunnen helpen?

1 like

Scherp! Dat is het probleem als je horlogegek bent, je verleert het klokkijken … :wink:

1 like

Oops! :flushed: :shushing_face:
(Aangepast hehehe)

1 like

8764c14719bd7f43920b6f6041eedf12

2 likes

Hé, bij de bovenste heb je nu ook een Speedy piemel