Seiko 5 Only: laat ze zien!

13 likes

17 likes

9 likes

Ben aan het overwegen om een SNXS79 aan te schaffen. Wat zeggen jullie? Doen? Of zijn er andere betere opties?

2 likes

Ik zeg, doen.
Er zijn overigens twee uitvoeringen van namelijk de SNXS79K1 en de SNXS79J1 welke in Japan is gemaakt.

Heb meerdere kleur varianten evenals ook de SNXS79K1.

Prachtige horloges en dragen zeer comfortabel, en ja ook met het originele bandje.

Alvast veel plezier ermee.

2 likes

Kijk goed om te horen. Ergens een tip waar ik ze goed kan aanschaffen?

Wat is het verschil precies tussen de k1 en de j1?

3 likes

Optische verschil is bij de J versie staat er 21 jewels op de wijzerplaat en bij de K versie niet.
Dan is bij de J versie de datum aanduiding in het Engels en Arabisch en bij de K versie is het Engels en Duits.
J wordt in Japan gemaakt en de K in Maleisië/Singapore.
Voor de rest zijn er weinig verschillen.

Valt me overigens wel op dat de J versie iets goedkoper is bij bijvoorbeeld CreationWatches.com en op Amazon.com
In het verleden was de J versie altijd wat duurder.
Wacht overigens niet te lang met aanschaffen omdat deze modellen discontinued zijn.
Ze zijn steeds moelijker te verkrijgen en de prijzen zijn al flink gestegen.

Kijk ook even hier,

5 likes

M’n vijfjes nog 's gezellig samen op de foto.

Sorry voor de verloren gelopen Timex :grinning_face_with_smiling_eyes:

16 likes

Bestelling zojuist geplaatst. De J1 versie geworden! Kijken wat voor moois we gaan ontvangen.

2 likes

Ik heb er maar 4, kan dus echt niet op tegen @Zuid :wink:. Nou ja, kan wel tellen :grin:. Daarnaast nog 13 anderen, moet er nog 3 hebben en dan is de box vol :smiley:

11 likes

17 likes

12 likes

Pas toevallig meegekomen in een lotje, het kleine broertje van.

Leuk want die is uiteraard voor zoonlief als ie wat ouder is :grin:

10 likes

Ouwetje


Ik had geen idee waar de …5… Voor stond.

De ’ 5 ’ stond voor de belofte dat ieder Seiko 5 uurwerk was voorzien van 5 essentiële kenmerken: automaat kaliber, dag-datum weergave op de 3-uur positie, water resistance, een ingebedde kroon op de 4-uur positie en een degelijke kast en band.

6 likes

Seiko 5 bestaat 55 jaar!

5 likes

Met een nieuwe nato ( echt canvas )

9 likes

In blijde verwachting van deze Seiko Sport 5. Na twee biedingen verloren te hebben op catawiki, toch in geslaagd

12 likes

Vandaag deze Seiko in de bus gekregen. Op zich wel een mooie horloge. Bandje is in mijn ogen beter op de foto dan in het echt. Is dan ook nog eens te groot voor mijn pols. Waardoor ik nu ga twijfelen aan heel de horloge. Denk dat ik ga wachten tot dat ik hier iets te koop kan zetten. Tot dan gaat ze de kast in denk ik

Laat eens een pols foto zien met dit horloge.

Misschien dat we dan samen tot een betere conclusie kunnen komen.