Seiko 5 Only: laat ze zien!

8 likes

Ook al draagt de metalen band best goed (wat niet altijd het geval is bij Seiko 5) ik kan het niet laten om er telkens weer een ander suede bandje aan te zetten…

17 likes

Denham 5 op Erika’s

10 likes

Mijn 2 Seiko vrienden

11 likes

Goedemiddag! Vandaag deze bijzondere (ik heb gezocht op het web maar kom niks tegen) 5 maar eens om! Ik twijfel, verkopen of houden… De wijzerplaat is erg fraai, diepgroen met een mooie honingraat structuur. Wat vinden jullie?
Geniet van het mooie weer!
Pascal.

11 likes

:earth_africa: :astronaut: :rocket::last_quarter_moon:

11 likes

13 likes

Hoe groot draagt ‘ie t.o.v. de speedmaster? Ze lijken wel even groot.

1 like

De Seiko draagt prima, iets kleiner dan de Speedy. De Speedy draagt niet veel groter in mijn ervaring. Net even opgezocht wat de lug to lugs zijn.

Seiko 5: 44,7mm
Speedy: 47,5mm

Verschil is maar 2,8mm dus daarom lijken ze even groot. Scheelt in absolute cijfers dus niet veel maar op de pols kan het wel een groot verschil zijn.

Verschil zit hem vooral in dial size. 38,2mm voor de Seiko vs 42mm bij de Speedy.

Beide hebben banden met female end links dus dat helpt ook mee qua draag gemak en hoe ze om/op de pols vallen. Ik heb het dan over de Speedy 3861 met Nixon band.

Side by side

8 likes

houden… Zal niet veel opleveren, maar je wel een glimlach bezorgen als je hem weer eens om doet…

2 likes

Klopt zeker, al is het ook jammer dat deze leuke 5 stof ligt te happen.

ja, maar het eet ook geen brood…

Tenminste zo kijk ik naar mijn Seiko 5’je. En soms slinger ik hem op de pols en dan geniet ik er van.

1 like

Ja daar heb je gelijk in… bij twijfel niets doen dus ik wacht nog even!

1 like

14 likes

13 likes

Militairig

10 likes

15 likes

Oef. Wat een lekkere combi :star_struck:

1 like

Oh. Er is ook een apart draadje voor 5jes. Gisteren mijn eerste Seiko ontvangen. Een SNKL45K1 full set via Vinted. Die hele filosofie achter de 5 serie spreekt mij erg aan. Latere versies met bv de crown op 3, mwah.
Anywho, here she is:

En ik zeg ‘she’ want ze zijn een beetje klein voor mijn monsterpols. Ik ben er erg blij mee. Eigenlijk mijn eerste echte serieuze horloge. Nu is er geen weg meer terug.

14 likes

Ja tof! Dat oude 5 ‘schild’ is voor velen onweerstaanbaar :+1:

1 like