Afgelopen zondag deze nieuwe Seiko 5 in 38mm voor een mooie prijs besteld en vandaag binnengekomen, leuk horloge!
Mijn eerste mechanische horloge en de kickstart voor de echte interesse in horloges. Inmiddels is het een beetje een beater geworden en begint er een laagje in de lunette los te laten.
Toch blijf ik hem af en toe dragen en geeft hij me elke keer weer plezier. Vandaag ben ik ermee een zwembad in gedoken. Ondanks 100m rating en een pakking die al minstens 10 jaar oud moet zijn, geen centje pijn.
Het uurwerk loopt ook nog altijd behoorlijk nauwkeurig, zonder dat het enige vorm van onderhoud heeft gehad.
Ik heb zo getwijfeld tussen de lichte en de donkere. Iedere keer als ik dan weer zo’n lichte voorbij zie komen slaat de twijfel bijna weer toe
Mooi hoor!
Het leuke is dat je bij de licht grijze/zilver sunburst wijzerplaat in de eerste instantie het idee krijgt dat de afleesbaarheid compleet ruk is vanwege de gepolijste wijzers en markers.
En dat valt allemaal heel erg mee.
En misschien dat ik nog eens op zoek ga naar een met een zwarte wijzerplaat, maar aan de andere kant, ik heb al zoveel horloges met een zwarte plaat…