Seiko 6138

Dat werkt niet altijd, soms wordt bieden alsnog geblokkeerd op basis van merknaam.

Zou fijn zijn. Tot nu toe worden mijn biedingen geweigerd op alles uit de USA waar Seiko op staat als het met het global shipping program verstuurd wordt. Zo ook met b.v. Longines.

1 like

De ‘Panda’ is een topper. De mijne een jaartje terug volledig laten servicen en laten voorzien van een nieuw glaasje. Draag hem niet heel vaak maar weg gaat die nooit.

Aanklikken voor de dial textuur te zien :smile:

2 likes

Het zou me verbazen als hij onder de 300$ gaat. Dus dat wordt nog wel een hoop meer dat je zou moeten aftikken :wink:

1 like

Even geprobeerd te bieden, maar lukt niet inderdaad:
Filter-ID: We are sorry, but the item you selected may not be purchased due to seller shipping restrictions or due to country-specific import/export or other relevant restrictions.{e66759-779732x}, actie: 779732 (Trading.​12310)

Wat vreemd. Dan moet je even contact opnemen met de verkoper en aangeven dat je wilt bieden. Dan kan hij kijken welke verkeerde settings hij heeft. Bij “ships to” staat gewoon nederland namelijk. Zal ik eens bieden? Als jij hem van me overneemt, als ik hem win dan voor 60 euro…

1 like

Hmm ook geweigerd. Ik zou contact opnemen als je hem graag wilt.

1 like

Vergeet het maar. Usa, Global shipping program en Seiko betekent “nee” voor Nederland.
Ben daar uitgebreid mee bezig geweest. Is een soort “met een kanon op een mug schieten” blokkade van Pitney Bowes, de verzender van het global blabla.
Als je in de USA een drol op ebay zet met het GSP en zegt dat het een Seiko drol is dan kan je er in Nederland niet op bieden.

Kan je de verkoper niet vragen een andere verzendoptie of methode te selecteren? Ik ben zelf totaal geen fan van het GSP door de slechte verpakking. En heb dus liever niet dat het GSP gebruikt wordt, maar helaas gebruiken mensen in de UK het ook regelmatig.

En waarom zou dat dan zijn? Ik dacht dat het gsp gewoon betekende dat ze de douane voor je regelden. Waarom zou ik van ebay geen seiko in de VS mogen bestellen?

Grijze import tegen gaan, zoiets. Als je alles blokkeert dan is dat makkelijker. @koekoek inderdaad, GSP is automatisch geselecteerd. Heel leuk als je een Amerikaan moet uitleggen wat GSP is en waarom hij er gebruik van maakt. (Ze lezen niet)

En deze dan? Panda Australië.
Ik vind de patina op de dial mooi, tenzij het een teken van vroegere waterschade is, maar daar lijkt het niet op. Wel jammer dat de verkoper geen eerdere beoordelingen heeft, maar Paypal beschermd wel natuurlijk.

Vind m al niet goedkoop meer en de veiling duurt nog 3 dagen. Gezien de importkosten is EU toch vaak beter.

Pakistaanse Panda:
Los van dat de reputatie van Pakistaanse horloges erg slecht is (en dat ik hem écht niet ga kopen), ben ik benieuwd of er aan de foto’s iets te zien is waarvan de alarmbellen af zouden moeten gaan. Vooral om van te leren dus. Iemand die er even kritisch naar wil kijken? (@koekoek misschien, of heb je er al genoeg van?)

Er staat een nieuwe panda op ebay.co.uk: Britse panda

Hier een foto. De lugs lijken me plat gepolijst, klopt dat?

Als ik deze vergelijk met een andere Panda, dan valt niet alleen de vorm van de lugs op, maar ook de afwerking:

Hoort de boven- én zijkant van de lugs glanzend te zijn?

Deze moeten volgens mij glanzend zijn inderdaad. Zie mijn exemplaar.

2 likes

Ah ja, nu ook weer het plaatje van een kast van koekoek gevonden in het grand seiko draadje:

Iets verderop zegt hij dat het inderdaad zo moet zijn: alles glad.

De UK moet je op de zwarte lijst zetten, veel handelaars die daar aftermarket bakken verkopen. Deze verkoper verkoopt alleen maar aftermarket troep.

Ik kijk zo even naar de andere pakistaanse. Die lijkt wonder boven wonder op het eerste oog wel origineel, alleen qua staat iets minder.

1 like

Ja ik meende de foto’s ook al te herkennen, veel “refurb handelaren” daar. :frowning_face:

2 likes

Baby panda

Deze is echt mooi. Maar is ie “legit”? Foto’s zijn net niet scherp genoeg. Premium voor een baby panda is fors, maar ik vind het horloge wel ook echt een stuk mooier.