Seiko 6139 8020 reparatie/service

Let op!
Voordat je hier een bericht plaatst is het goed om te weten dat:

  • het niet is toegestaan om hier een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • dit geen taxatieforum is;
  • je account wordt verwijderd als je toch probeert om een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • goede foto’s essentieel zijn als je een vraag hebt over de oorsprong of originaliteit;
  • niet iedereen die reageert of antwoord geeft, ook daadwerkelijk verstand heeft van jouw horloge.
    Als je het bovenstaande hebt gelezen, haal deze tekst dan weg en plaats je bericht!

De stopwatch blijft steken 58 sec. Waar kan ik deze het best laten nakijken?

Er is een lijst hier op het forum waar je onderhoud adressen op kan vinden.

1 like

Bij een horlogemaker!

1 like

Niet heel veel mensen zullen zich hieraan nog willen wagen. Het centraal secondentelrad is al heel lang niet meer te krijgen, en dat heeft vrijwel zeker te maken met je probleem. Ik had zelf exact dezelfde, en vroeg me al eens af of het een Franken-watch was. Maar ik denk nu toch wel dat-ie legitiem was. Zelfde probleem trouwens, economisch niet rendabel op te lossen en helaas afgevoerd.

2 likes

Seiko repareert deze al een aantal jaar niet meer wegens gebrek aan onderdelen.
Ik heb ze in het verleden wel gedaan maar ben er eigenlijk mee gestopt, onderdelen zijn inderdaad het probleem ze zijn wel te vinden maar deze onderdelen kosten dan de hoofdprijs waardoor de reparatieprijs al gauw richting de waarde van horloge gaat.

1 like

Bedankt voor het antwoord!

Zit in dilemma hij ziet er goed uit dus wil hem niet terug sturen. Heb er wel 500 euro voor betaald.

Vriendelijke groet,
Bas

Bedankt voor je reactie!