Seiko 7005 only

Onopvallend maar karaktervol, deze 7005-7100 uit 1976. De gele uur-indices op de plaat zijn en subtiel detail😊

3 likes

7005-7110. Hele leuke kastvorm die met heel veel verschillende wijzerplaten is geproduceerd. Deze voegde zich vandaag als 16e bij mijn kleine 7005jes-collectie.

4 likes

3 likes

Niet veel voorkomende 7005-8190. Wijzerplaat heeft wat patina.

3 likes

Zoals deze, mét dezelfde kastvorm, ook aan mijn 7005-verzameling toegevoegd :blush:

4 likes

Nieuwe aanwinst, nu mooi driemanschapje 7005-7130:

3 likes

Kom op lieve hf’ers :blush:, laat dit topic geen monoloog worden. Weer een leuke 7005 aan mijn collectie toegevoegd. Wat is er zo leuk aan 7005jes? Het zijn volgens mij de eenvoudigste automaten met datum, hebben super weinig onderdelen en zijn echt zeer onderhoudsvriendelijk en gemakkelijk te servicen. Ze zijn vrijwel altijd weer aan de praat te brengen en minder storingsgevoelig dan bijvoorbeeld de veel gemaakte 7009. En het zijn horloges bedoeld voor “gewone” gebruikers die doorgaans 1 horloge dragen. Mooie evenwichtige designs, niet extreem opvallend (uitzonderingen daargelaten :blush:) en blijven ook qua kleur heel lang mooi, zo is wel gebleken.

4 likes

Deze 8062 in prachtige staat aan de verzameling toegevoegd :heart_eyes:

Met de originele slangenhuidachtige armband.

3 likes

Leuke collectie! Jaloers! :+1:

1 like

Sta ervan te kijken hoe mooi vlak deze grote 8062 met z’n 38mm op de pols ligt, dankzij het platte uurwerk dat erin zit. Wat dat betreft vind ik de huidige présages, zeker ook de 34mm variaties eigenlijk net te dik… Edit: vooral de modellen met een (bijna) vlak glas natuurlijk, dan staat de bezel veel hoger.

1 like