seiko 7T27 military Chrono - wijzerprobleem - reset ?

Hallo,

ik kocht recent deze mooie seiko op ebay maar de wijzers op het 24h register krijg ik niet synchroon met het werkelijke uur ( op de foto is het kwart voor 4 en op het 24h register is het kwart voor 2). Is een gekend probleem op het internet maar ik vind geen oplossing. iemand een idee ?
( wat de handleiding die ik gevonden heb suggereeeert, werkt niet)

Uurwerk uit de kast
Uur en minuut wijzer op 12 uur s’nachts zetten
24 uur wijzer afnemen en op de correcte tijd terug plaatsen.

Probleem opgelost

Groeten Jeroen

Hi Jeroen, inderdaad, maar daar heb je wel de juiste instrumenten voor nodig :slight_smile:

1 like

En de durf en kennis!

1 like

Er is hier ergens een handige kaart daarop staan de horlogemakers met een HF recensie kun je kijken of er een bij jou in de buurt zit👍

Deze dus😀

1 like

bedankt voor de tips, ik ga er achteraan !

1 like

Mogelijk niet hetzelfde probleem, maar ik weet van het 7T92 uurwerk dat het voor kan komen dat de secondenwijzer niet meer netjes op de 12 kan stilstaan als de batterij aan vervanging toe is. Mocht jouw horloge al lang op dezelfde batterij lopen, dan kan het daar ook mee te maken hebben. Bij mij begon dat aanvankelijk incidenteel, later vaker te gebeuren en ik dacht aan een defect. Na het plaatsen van een nieuwe batterij was het over. Ik weet niet of mijn horlogemaker daarbij nog iets bijzonders moest doen om het recht te zetten of dat enkel de frisse batterij voldoende was.

Hallo Antonius, hartelijk dank voor je bericht. ik kom jammer genoeg niet verdere dan de tip bovenaan van Jero1. Dat gaat em worden.

1 like

Hi, prima in orde nu en een echte aanrader voor iemand die een chrono wil met wat militaire historie maar geen brede polsen heeft. Bedankt iedereen voor de tips