Seiko 7t32 probleem

Dag forumleden, ik heb recentelijk een Seiko 7t32 gekocht.

Deze deed het goed tot ik zojuist probeerde de chronograaf te resetten, de minuut wijzer ging netjes naar 0 maar de seconden wijzer bleef hangen. Ik heb geprobeerd de seconden wijzer op de het horloge weer goed te zetten, echter als ik dit probeer wiebelt de seconden wijzer van de chronograaf heel iets heen en weer maar dat is het. Resetten doet het ook niet. En als ik de kroon weer indruk en probeer de chronograaf probeer aan te zetten gebeurt er toch niks of gaat de seconden wijzer weer een beetje heen en weer bewegen (de minuut wijzer van de chronograaf werkt nog steeds wel ). Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen? Al vast bedankt
Mvg Cas

1 like

Klinkt als een nieuw batterijtje. Dat nodig is, dus. De chronograaf-functie die begint te haperen is meestal een kwestie van een net iets te laag voltage.

1 like

denkt u dat ja? dan ga ik die maar eens laten vervangen en hopen dat dat het probleem verhelpt. dank voor het reageren

1 like

Dit zijn mensen die dat ook nog eens zorgvuldig doen. Ik sta er ook bij. :innocent:

ik ben idd bekend met dit lijstje, heb gelukkig bij mij in de buurt een waar ik al tijden goede service krijg dus in dat opzicht ben ik wel voorzien.

Nieuwe batterij er in laten zetten ic ect gereset maar heeft niet geholpen, heb je nog andere dingen waarvan je denkt dat dat het zou kunnen zijn. Groetjes Cas

Heb je caseback wel goed strak dichtgedraaid?
Er zitten punten in de module die contact moeten maken met de caseback
Deze steken wat omhoog.
Kan soms het probleem zijn.

En anders dit nog proberen, maar dat had je waarschijnlijk al gedaan…

1 like

Die contact punten zijn voor de speaker, heeft niks met het wel of niet werken van de chronograaf te maken.
Waarschijnlijk vervuiling/ slijtage van het uurwerk. (Is veel plastic)
Een drupje kwarts olie wil nog wel eens helpen. Uitelkaar halen is een redelijke nachtmerrie.
Hier staan wel wat enge plaatjes.

1 like

Ok, ik dacht dat die andere punten ook contact maakten met deksel, naast die piezo plaat voor het geluid dan.
Heb wel meerdere gehad en of gefixt, zou het zo zelf eigenlijk ook niet meer weten.

althans dat dacht ik, ben er inmidels achter na zelf even een kijkje te nemen dat er een 371 batterij in is geplaatst ipv een 395 dus die even laten omwisselen en dan is alles hoop ik weer goed

Ik hoop het. Die 371 is wat dunner, maar maakt wel contact omdat het horloge deels werkt.

Hij maakt idd wel gedeeltelijk contact, dat is waarom seconden wijzer wel werkt, als ik de batterij net iets anders er in heb doet de chrono het maar de. Niet dus ik denk dat alles gewoon niet volledig contact maakt

Klinkt 100% als slijtage/vuil

De 7T32 wordt nog door Seiko Nederland aangenomen voor service. Zelf geven ze aan in 50% van de gevallen hem weer goed te krijgen, niet alle onderdelen zijn meer voorradig. Vaak volstaat een goede schoonmaakbeurt. Dus er is nog hoop als niemand hier op het forum hem voor je kan/wil nakijken.

Probleem wordt veroorzaakt door vervuilde rotor, kwestie van schoonmaken, kan ik wel voor je doen.
Olie werkt averechts, is as snel teveel.
Vaak zijn dichtingen van pushers en kronen, ook aan vervanging toe, is ook vaak een medeoorzaak.
Stuur mij een p.b.als ik iets voor je betekenen kan

1 like