wbsoft
24 augustus 2026 om 18:43
1
Soms zie ik op Vinted en zelfs Catawiki een Seiko Advan met een 6309 uurwerk. Er staat dan ook 17 J. op de wijzerplaat. Kan dat? Hier een plaatje van Vinted:
Ik dacht dat een Seiko Advan altijd een 6106 is, met 25 jewels. Wie kan dit ophelderen? Ai geeft verschillende antwoorden…
Nee, dit is geen kloppende combinatie. De tekst onderaan de wijzerplaat is ook niet netjes genoeg.
(er zijn wel andere uurwerken mogelijk in een advan, uit mijn hoofd ook een 7039 of 7019, maar niet deze)
1 like
Rex11:
Beter
Hebben ze daar over het SEIKO logo heen geverft?
Deze kasten zijn ook te saai voor een Advan. De saaiste is denk ik de 7039-7020, maar verder is het snel te zien aan de kastvorm dat het een Advan is.
Voorbeelden:
Een paar weken terug had ik een topic gemaakt over mijn onlangs verworven King Seiko Vanac. Ik schreef daar dat het misschien wel de gekste horlogelijn is die Seiko ooit gelanceerd heeft. De andere kanshebber op die titel is de Advan lijn, de Advans spannen qua wijzerplaten in ieder geval wel de kroon.
[afbeelding]
Alle verschillende model lijnen van Seiko in de jaren 70 waren niet altijd logish. Er waren er letterlijk tientallen die qua soms prijs ook niet v…
1 like
Rex11
24 augustus 2026 om 19:06
5
Ik heb de rommel weggehaald…
1 like
wbsoft
24 augustus 2026 om 19:13
6
Dank voor de reacties. Ik vind het soms lastig om te zien wat echt is en wat niet…
Die Advan’s vind ik ook vaak moeilijk te beoordelen. Laatst kreeg ik de ene na de andere op Vinted te zien, allemaal aan mooie schappelijke prijzen van net onder/boven de €100. Maar mijn gevoel zei toch steeds dat er iets niet klopte.