Seiko afgeleiden en her-uitgaven van de 62MAS Only (Deel 2)

20 likes

Stil hier

15 likes

11 likes

Op de site van Seiko vind ik de plaat niet echt mooi. Maar op deze foto… :heart_eyes:

1 like

Ja is wel nice hoor :ok_hand:t2: productplaatjes/renders slaan hélemaal nergens op die zijn véél te fel blauw en die structuur zie je ook lang niet onder elke hoek, is heel subtiel.
Edit: zie foto’s van dag later :sweat_smile:

1 like

Ik had eigenlijk hetzelfde met de kast van het horloge. Die ziet er op de Seiko foto’s ook supercheap uit. Maar als je het horloge in het echt ziet… :heart_eyes: Enige reden waarom ik hem nog niet heb zijn mijn twijfels over het uurwerk. Ik lees echt heel regelmatig mindere verhalen…

3 likes

Voor het geld moet het inderdaad eigenlijk niet kunnen en verwacht je dat ze beter zouden zijn afgesteld, want dat is vaak het meest voorkomende probleem.

Voor weinig geld kun je het uurwerk laten afstellen bij een horlogemaker. Misschien ben je hem een dagje kwijt of wordt het direct voor je gedaan terwijl je er op wacht, ipv dat je hem 6 tot 9 maanden kwijt bent terwijl Seiko gewoon het uurwerk omwisselt, zonder na te kijken of het uurwerk dan wel goed is afgesteld.

Dus laat je jezelf hierdoor niet afschrikken. Een uurwerkje afstellen en het horloge weer 200m wr maken is voor de meeste horlogemakers een snel klusje voor tussendoor.

2 likes

Haha kijk dan man!

Wat dan? Power reserve is top (toch wel handig) en nauwkeurigheid tsja, loterij denk ik. :man_shrugging:t2: maar dat is het eigenlijk altijd. Mijne loopt tussen de 0 en +4. Is natuurlijk voor een tientje ook weer te regelen als ie tegenvalt en het stoort je :wink:

5 likes

Heb ik ook aan zitten denken… Maar stel dat het in ene stuk gaat en je gaat terug naar Seiko voor de garantie. Vallen ze daar dan niet over? Kunnen ze zien dat hij afgeregeld is? Ik vind €1250,- toch echt te veel geld om dat risico te lopen.

Dat durf ik niet te zeggen. Afstellen is een kwestie van het palletje iets verschuiven, even heel snel gezegd. Ik mag aannemen dat een horlogemaker de juiste tools gebruikt en hierdoor geen krasjes maakt. Voor zover ik weet zit er binnen in ook niet iets van een seal die doorbreekt of iets vergelijkbaars, dus mocht je alsnog garantie moeten claimen, dan zal Seiko niet kunnen zien dat er iemand anders aan gesleuteld heeft.

Uiteraard snap ik je zorgen, want je wilt voor dit geld een zorgeloos horloge. Wellicht kun je aan de AD vragen of ze een timegrapher hebben en of die daar even opgelegd mag worden? Dan weet je het in ieder geval zeker.

1 like

Mijn SPB143 weet zich tot nu toe in 1,5 jaar zelf af te stellen. Begonnen met +2, daarna +20, vervolgens -50 (die was wel irritant) en nu -2… Al een hele poos de tijd niet meer hoeven bijstellen!

Dit zijn dus verhalen die mij weer aan het twijfelen brengen. Jouw uurwerk is alles behalve precies en kan dus niet goed afgeregeld worden. Dit is zo’n typisch garantieverhaal.

Net weer gemeten, het is nu weer +20… Hij is lekker eigenwijs en zichzelf, ik hou er wel van. Een horlogemaker van een tientje gaat hem vermoedelijk ook niet temmen! :dizzy_face:

Deze wint het voor mij telkens van de Oris 65 :sweat_smile: :ok_hand:t2:

19 likes

Ik geloof je wel, maar zou toch graag weten waarom.

1 like

Ik ook wel :grin: Bij mij zijn ze om het even. De 143 is wat serieuzer, de Oris wat speelser. Het is maar net waar ik zin in heb. Beiden zullen niet de collectie verlaten in ieder geval, want zeg nou zelf :point_down:

:smiling_face_with_three_hearts: :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Volgens mij geloof je mij helemaal niet :sweat_smile: ik vind hem (nu) gewoon mooier of is dat geen geldige reden? :upside_down_face:

Ik weet niet waardoor dat komt, misschien omdat het vakantie is :man_shrugging:t2: wellicht dat het verandert als we weer aan het werk gaan.

De SPB is gewoon wat meer ‘chunky’, zowel kast als bracelet en weegt een stuk meer. De Oris is eleganter en comfortabeler. Denk dat de Seiko beter bij me past :laughing: moet ik wel gelijk bij zeggen dat ik de Oris nog niet eens 2 dagen heb gedragen dus misschien moet ik die wat meer tijd gunnen :wink: als ik er NU een weg moest doen dan zou dat geheel tegen mijn eigen verwachting in de Oris zijn.

Bij mij is het juist andersom vind ik, maar ik heb een andere 62mas en andere 65 :sweat_smile:

8 likes

Toch wel hoor, maar ik was benieuwd achter de rationale achter het statement. En hoe zit het qua afwerkingsgraad tussen de 2?

2 likes

Leuk filmpje met vergelijk. Oris heeft mijn voorkeur, wat meer dressy / minder tool. Band is trouwens echt véél comfortabeler op de Oris

3 likes

12 likes